Každý začátek je těžký aneb uvádění začínajících učitelek do praxe MŠ

VZD00305
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-746/2021-7-50
Zaměření kurzu (kategorie)
Wellbeing a psychohygiena
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

Pomoci začínající učitelce není jen záležitostí a povinností uvádějící učitelky, ale lidskou a pedagogickou povinností celého pedagogického kolektivu konkrétní mateřské školy, protože i začínající učitelka je součástí pedagogického kolektivu, který se výrazně podílí na výsledné odborné i lidské kvalitě konkrétní mateřské školy. Od nich se pak odvíjí důvěra i zájem rodičů umístit do mateřské školy svoje dítě.
Všichni jsme jednou začínali a zdaleka ne všichni máme na své začátky dobré vzpomínky. Ty se odvíjí především od toho, jak jsme byli přijati, jak nám na začátku zkušenější kolegyně pomohly atd. Takže nová začínající kolegyně je vlastně pro nás, zkušenější, výzvou, jak pomoci smysluplněji. Dobrý učitel se pozná krom jiného i podle toho, že se dokáže o to, co umí a zná, podělit s ostatními a vytvořit podmínky k tomu, aby i ostatní znali a věděli.

Seminář je určen učitelkám a učitelům, ředitelkám a ředitelům, kteří uvádějí začínajícího pedagoga do praxe vzdělávání v konkrétní mateřské škole.

Hlavním cílem semináře je nastavit uvádění do praxe tak, aby se začínající učitelka bezbolestně zorientovala v praxi současného předškolního vzdělávání a stala se do budoucna samostatnou autentickou učitelkou.

Dílčí cíle semináře

  • podpořit motivaci učitelek a učitelů MŠ k uvádění začínajících pedagogů do praxe
  • ujasnit si OBSAH uvádění začínajícího pedagoga do praxe – co by při uvádění začínající učitelky nemělo chybět a jaké klima při uvádění do praxe vytvořit
  • zreflektovat si principy předškolního vzdělávání v souladu s RVPPV, ŠVP, TVP s přesahem do efektivního plánování tak, abych mohl/mohla pomoci začínající učitelce pomoci, poradit, ujasnit atd.
  • vytvořit si vlastní plán uvádění začínajícího pedagoga do praxe
  • sdílet příklady dobré praxe
 

Výstupy:

  • učitelka se nebojí uvádět do praxe začínajícího pedagoga
  • učitelka preferuje efektivní a partnerskou komunikaci ve vztahu k začínajícímu
    učite-li/učitelce
  • učitelka se bezpečně orientuje v pojetí současného předškolního vzdělávání
  • učitelka ví, jak na to, aby nic neopomenula a pomohla začínající učitelce/učiteli vstoupit do každodenní praxe

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit z šablon.
Veškeré kurzy z naší nabídky lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Buďte s námi hvězdou kabinetu!

Vyberte si odměnu za Váš profesní rozvoj.

Pomoci začínající učitelce není jen záležitostí a povinností uvádějící učitelky, ale lidskou a pedagogickou povinností celého pedagogického kolektivu konkrétní mateřské školy, protože i začínající učitelka je součástí pedagogického kolektivu, který se výrazně podílí na výsledné odborné i lidské kvalitě konkrétní mateřské školy. Od nich se pak odvíjí důvěra i zájem rodičů umístit do mateřské školy svoje dítě.
Všichni jsme jednou začínali a zdaleka ne všichni máme na své začátky dobré vzpomínky. Ty se odvíjí především od toho, jak jsme byli přijati, jak nám na začátku zkušenější kolegyně pomohly atd. Takže nová začínající kolegyně je vlastně pro nás, zkušenější, výzvou, jak pomoci smysluplněji. Dobrý učitel se pozná krom jiného i podle toho, že se dokáže o to, co umí a zná, podělit s ostatními a vytvořit podmínky k tomu, aby i ostatní znali a věděli.

Seminář je určen učitelkám a učitelům, ředitelkám a ředitelům, kteří uvádějí začínajícího pedagoga do praxe vzdělávání v konkrétní mateřské škole.

Hlavním cílem semináře je nastavit uvádění do praxe tak, aby se začínající učitelka bezbolestně zorientovala v praxi současného předškolního vzdělávání a stala se do budoucna samostatnou autentickou učitelkou.

Dílčí cíle semináře

  • podpořit motivaci učitelek a učitelů MŠ k uvádění začínajících pedagogů do praxe
  • ujasnit si OBSAH uvádění začínajícího pedagoga do praxe – co by při uvádění začínající učitelky nemělo chybět a jaké klima při uvádění do praxe vytvořit
  • zreflektovat si principy předškolního vzdělávání v souladu s RVPPV, ŠVP, TVP s přesahem do efektivního plánování tak, abych mohl/mohla pomoci začínající učitelce pomoci, poradit, ujasnit atd.
  • vytvořit si vlastní plán uvádění začínajícího pedagoga do praxe
  • sdílet příklady dobré praxe
 

Výstupy:

  • učitelka se nebojí uvádět do praxe začínajícího pedagoga
  • učitelka preferuje efektivní a partnerskou komunikaci ve vztahu k začínajícímu
    učite-li/učitelce
  • učitelka se bezpečně orientuje v pojetí současného předškolního vzdělávání
  • učitelka ví, jak na to, aby nic neopomenula a pomohla začínající učitelce/učiteli vstoupit do každodenní praxe

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Kurz na zakázku – „na klíč“ pro sborovnu

Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.

Výhody kurzu na klíč:

  • Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
  • Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
  • Termín a čas si vyberete sami.
  • Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
  • Posílíte vztahy mezi kolegy.
Chcete uspořádat tento kurz pro sborovnu? Vyplňte poptávku.