VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici
Jak vést reedukační skupiny na ZŠ pro děti s potřebou podpory
„Mysl není nádobou, která má být naplněna, ale ohněm, který má být zapálen.“
– PlutarchosJak efektivně provádět reedukaci?
Popis kurzuVe frontální části si vysvětlíme
základ spolupráce kmenového učitele daného postupného ročníku
s reedukujícím pedagogem v rámci inkluze.
Podrobně se budeme věnovat správnému porozumění
zpráv z PPP, SPC a možností
využití jejich závěrů při reedukaci.
Vysvětlíme si důležitost
informovanosti rodičů.
Seznámíme se s praktickou aplikací cvičení
postřehování, zrakové percepce, sluchové percepce, prostorové a pravolevé orientace.
V individuální části se zaměříme na individuální potřeby dítěte v rámci samostatných cvičení pod
přímým vedením reedukujícího pedagoga.
Prakticky si ukážeme jednotlivá cvičení a vysvětlíme jejich návaznost na frontální část.
Podmínkou účasti na tomto programu je ukončené vzdělání na Pedagogické fakultě, aprobace učitelství pro 1. a 2. st. ZŠ, speciální pedagogika.
Cíl kurzuPosílit kompetence k péči o žáky s potřebou podpory na ZŠ v rámci inkluze.
Obsah kurzu v bodech:- spolupráce kmenového učitele daného postupného ročníku s reedukujícím pedagogem;
- zprávy z PPP, SPC – porozumění, vyhodnocování, možnosti využití při reedukaci;
- informovanost rodičů;
- praktická aplikace cvičení postřehování, zrakové percepce, sluchové percepce, prostorové a pravolevé orientace;
- postřehování: cvičení zaměřené obsahem na danou látku postupného ročníku dle zadání kmenového pedagoga, reedukačně na orientaci v souřadnicích, pravolevou orientaci, oční pohyby nutné pro čtení a psaní jako prevence zrakových reverzí, práci s číslem, slovem;
- zraková percepce: cvičení zaměřené na vnímáni detailu zrakem jako prevence a řešení správné aplikace diakritiky, interpunkce, prevence vynechávání a záměny písmen, správné snímání z tabule apod.;
- sluchová percepce: cvičení zaměřená na rytmus, sluchovou paměť, sluchový postřeh s cílem podpořit diktáty, psaní předložek atd.;
- prostorová a pravolevá orientace: cvičení zaměřená na orientaci v textu, geometrii, převody jednotek, datové osy, zrakovou paměť;
- cvičení pod přímým vedením reedukujícího pedagoga jeho specifika.