Tento teoreticky-praktický vzdělávací program je určen pedagogům na ZŠ, kteří chtějí efektivně pracovat s dětmi s ADHD. Během webináře představíme hned několik možností, jak pozitivně ovlivnit dítě s ADHD, jak řešit konfliktní situace a jak si získat jejich pozornost. Jaké metody fungují a proč, jak se dá stimulovat krátkodobá paměť a pozornost? Představíme si několik relaxačních technik a ukážeme si, jak pracovat s celou třídou s ohledem na aktuální rozpoložení žáků a jak pracovat s pozitivní motivací.
Obsah bodů v kurzech:
- Úvod – seznámení, vzájemné očekávání.
- Definice pojmu, etiologie, vývojová stádia, vztah mezi SPU a SPCH.
- PPP – jak pracovat se zprávou z poradny, jak čemu rozumět a na co si dát pozor.
- Žádoucí ovlivnění ADHD (začlenění do kolektivu, přístup k dítěti, vzájemná spolupráce, pravomoci AP ve třídě).
- Žádoucí ovlivnění ADHD (relaxační techniky, práce s pochvalou a kritikou, systém pozitivní motivace, jak pracovat s aktuálním rozpoložením žáků).
- Kazuistiky dětí s ADHD, příklady z praxe.
- Diskuse, závěrečná reflexe.