VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici

Jak může probíhat šikana na 1. stupni ZŠ? A jak na její prevenci?

VZD02899

 V souvislosti s agresí se na školách nejčastěji řeší šikana. Je to jedna z nočních můr pedagogů.


„Nejčastějším spouštěčem bývá jakákoli odlišnost dítěte, ať už pozitivní, či negativní. Výživnou půdu způsobuje, když ve třídě nejsou nastaveny hranice chování, rizikové charakterové vlastnosti oběti, agresora ale i ostatních členů skupiny. Není však podmínkou, že k propuknutí šikany dochází pouze v přítomnosti jedince s psychopatologickými rysy chování.“
Monika Lainová (2007)


Popis kurzu


Seznámíme Vás, na co si dávat pozor při adaptaci dětí v 1. třídách.
Získáte informace, jak rozlišit šikanování od škádlení. Proč si děti vzájemně ubližují a jaké mohou být souvislosti s nevhodným naučeným chováním z mateřské školy, zárodky šikany.
Nastíníme Vám tvorbu pozitivního klimatu skupiny, třídy a prevence rizikových vztahů.


Cíl kurzu


Seznámit účastníky, na co si dávat pozor při adaptaci dětí v 1. třídách.
Získat informace, jak rozlišit šikanování od škádlení.
Dalším cílem je nástin tvorby pozitivního klimatu skupiny, třídy a prevence rizikových vztahů.


Obsah kurzu v bodech

  • šikana, její charakteristika, podmínky a příčiny vzniku;
  • varovné signály šikany;
  • rozdíly mezi šikanováním a škádlením;
  • řešení šikanování, prevence šikany;
  • adaptační proces;
  • klima třídy;
  • tvorba pravidel;
  • kazuistiky, praktické příklady;
  • na co si dávat pozor při různých situacích, případně, co nám mohou ukazovat.

  Máme akreditaci Ministerstva školství ČR

  Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání

 V souvislosti s agresí se na školách nejčastěji řeší šikana. Je to jedna z nočních můr pedagogů.


„Nejčastějším spouštěčem bývá jakákoli odlišnost dítěte, ať už pozitivní, či negativní. Výživnou půdu způsobuje, když ve třídě nejsou nastaveny hranice chování, rizikové charakterové vlastnosti oběti, agresora ale i ostatních členů skupiny. Není však podmínkou, že k propuknutí šikany dochází pouze v přítomnosti jedince s psychopatologickými rysy chování.“
Monika Lainová (2007)


Popis kurzu


Seznámíme Vás, na co si dávat pozor při adaptaci dětí v 1. třídách.
Získáte informace, jak rozlišit šikanování od škádlení. Proč si děti vzájemně ubližují a jaké mohou být souvislosti s nevhodným naučeným chováním z mateřské školy, zárodky šikany.
Nastíníme Vám tvorbu pozitivního klimatu skupiny, třídy a prevence rizikových vztahů.


Cíl kurzu


Seznámit účastníky, na co si dávat pozor při adaptaci dětí v 1. třídách.
Získat informace, jak rozlišit šikanování od škádlení.
Dalším cílem je nástin tvorby pozitivního klimatu skupiny, třídy a prevence rizikových vztahů.


Obsah kurzu v bodech

  • šikana, její charakteristika, podmínky a příčiny vzniku;
  • varovné signály šikany;
  • rozdíly mezi šikanováním a škádlením;
  • řešení šikanování, prevence šikany;
  • adaptační proces;
  • klima třídy;
  • tvorba pravidel;
  • kazuistiky, praktické příklady;
  • na co si dávat pozor při různých situacích, případně, co nám mohou ukazovat.
*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.