Já mám, kdo má? Zlomky

Kód: ARD04554
Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání
Dostupnost: Skladem
Dodací lhůta: 5-10 dní
385 Kč
+ -

Trénujete čtení a zápis zlomků.
Poznáváte jejich různou grafickou podobu.
Porovnáváte jejich hodnotu.

Komu je hra určena?
Hru využijí děti v předškolním vzdělávání a také v 1. a 2. ročníku. 

Produkt obsahuje:
•2×23 hracích karet
•přehled
•pravidla + nápady k dalšímu využití

Karty jsou rozděleny na dvě hry po 23 kartách. Jedna hra obsahuje obrázky s grafickým vyjádřením zlomku v kruhu. Druhá hra vyjadřuje hodnotu zlomku na ose. 
Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu. 
Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců. 

Co se děti naučí:
•číst zlomky
•zapsat zlomky
•porovnat hodnoty zlomků

Uvnitř máte přehledný manuál s nápady na co nejpestřejší využití hry. Stejně tak přehled zlomků.
Karty jsou akorát velké, aby se dětem pohodlně držely a aby se z nich dalo i dobře číst. Kódované řazení jednotlivých karet poskytuje možnost vlastní kontroly.

Základní pravidla:

Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je hráči navzájem vidí. Na každé kartě má hráč graficky znázorněný zlomek (Já mám) a ve spodní části je pak zapsán číslicí zlomek odlišný (Kdo má?).
Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „První karta“. Použije tuto větu a pak se zeptá: „Kdo má 2/3?“ jak je uvedeno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, který má v horní části grafické znázornění zlomku 2/3, a položí otázku ze spodní části karty (v tomto případě: „Kdo má ovci 4/7?“). 
Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu. 

Aktivity pro jednoho hráče:
•ze všech karet vytvoří řetěz (použije graficky znázorněný zlomek x číselně zapsaný zlomek)
•několik vylosovaných karet přiloží na číselnou osu
•několik vylosovaných karet seřadí od nejmenši hodnoty po největší
•z jedné karty číselně zapíše obrázek z horní části a graficky znázorní zlomek z dolní části karty do různých geometrických tvarů (kruh, čtverec, trojúhelník, obdélník) a porovná tyto zlomky mezi sebou
•z jedné karty opíše oba zlomky a vytvoří z nich 2 příklady, které vypočítá – součet a rozdíl

Aktivity pro skupinu:
•Od největšího. Vytvoříme skupiny po pěti a více hráčích. Každý má svou kartu. Hráči se seřadí vedle sebe podle veli- kosti zlomku ve spodní části karty – od největšího po nejmenší.
•Větší bere. Karty rozdělíme na hromádky podle počtu hrá- čů. Hráči otočí vrchní karty z hromádky. Kdo má nejvyšší hodnotu zlomku, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet. Hrajeme se zlomky z dolní části karty.
•Cvičíme. Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhodně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají hodnoty na svých kartách (zlomky z dolní části karty). Kdo má vyšší hodnotu, vzpaží, kdo nižší, udělá dřep. Poté si karty vymění a pokračují v hledání někoho dalšího do dvojice.
•Bingo. Na stůl rozložíme 15 karet obrázkem nahoru. Každý dostane prázdnou kartu pro hru bingo (3×3), do které si opíše 9 různých zlomků (obrázek z horní částy zapíše zlomkem) dle vlastního výběru z karet rozložených na stole. Hrajeme se zlomky z horní části karet. Karty se otočí obrázky dolů a přijde na řadu losování. Učitel obrázky nepojmenovává, ale ukazuje. Děti škrtají postupně příslušné zlomky na svých kartách. Vítězí ten, kdo má první vyplněný sloupec, řadu nebo úhlopříčku.
•Pohyblivé řady. Dvě řady hráčů stojí proti sobě. Každý má svou kartu, jejíž zlomek zná (zlomek v dolní části karty). Hráči proti sobě si navzájem ukáží své karty a porovnají velikost se svým zlomkem. Kdo má vyšší hodnotu zlomku, vyskočí, kdo má nižší hodnotu, provede dřep. Poté se řady o jedno místo posunou a přebývající hráč přejde na začátek řady.
•Slovní úlohy. Děti rozdělíme do skupin. Každá skupina dostane kartu a vymyslí slovní úlohu, jejímž výsledkem bude hodnota zlomku z karty. Skupiny si navzájem slovní úlohy přečtou a vyřeší.
•Plácačka. Děti se rozdělí na dvě skupiny. Učitel rozloží karty se zlomky na desku stolu a pozve k němu vždy dva protihráče, kteří obdrží plácačku na mouchy. Hrajeme se zlomkem z horní části karty. Učitel vy- sloví hodnotu zlomku a ten, kdo první plácne shod- nou kartu, dostává pro svou skupinu bod. Hráči se po každém kole vymění.

Trénujete čtení a zápis zlomků.
Poznáváte jejich různou grafickou podobu.
Porovnáváte jejich hodnotu.

Komu je hra určena?
Hru využijí děti v předškolním vzdělávání a také v 1. a 2. ročníku. 

Produkt obsahuje:
•2×23 hracích karet
•přehled
•pravidla + nápady k dalšímu využití

Karty jsou rozděleny na dvě hry po 23 kartách. Jedna hra obsahuje obrázky s grafickým vyjádřením zlomku v kruhu. Druhá hra vyjadřuje hodnotu zlomku na ose. 
Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu. 
Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců. 

Co se děti naučí:
•číst zlomky
•zapsat zlomky
•porovnat hodnoty zlomků

Uvnitř máte přehledný manuál s nápady na co nejpestřejší využití hry. Stejně tak přehled zlomků.
Karty jsou akorát velké, aby se dětem pohodlně držely a aby se z nich dalo i dobře číst. Kódované řazení jednotlivých karet poskytuje možnost vlastní kontroly.

Základní pravidla:

Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je hráči navzájem vidí. Na každé kartě má hráč graficky znázorněný zlomek (Já mám) a ve spodní části je pak zapsán číslicí zlomek odlišný (Kdo má?).
Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „První karta“. Použije tuto větu a pak se zeptá: „Kdo má 2/3?“ jak je uvedeno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, který má v horní části grafické znázornění zlomku 2/3, a položí otázku ze spodní části karty (v tomto případě: „Kdo má ovci 4/7?“). 
Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu. 

Aktivity pro jednoho hráče:
•ze všech karet vytvoří řetěz (použije graficky znázorněný zlomek x číselně zapsaný zlomek)
•několik vylosovaných karet přiloží na číselnou osu
•několik vylosovaných karet seřadí od nejmenši hodnoty po největší
•z jedné karty číselně zapíše obrázek z horní části a graficky znázorní zlomek z dolní části karty do různých geometrických tvarů (kruh, čtverec, trojúhelník, obdélník) a porovná tyto zlomky mezi sebou
•z jedné karty opíše oba zlomky a vytvoří z nich 2 příklady, které vypočítá – součet a rozdíl

Aktivity pro skupinu:
•Od největšího. Vytvoříme skupiny po pěti a více hráčích. Každý má svou kartu. Hráči se seřadí vedle sebe podle veli- kosti zlomku ve spodní části karty – od největšího po nejmenší.
•Větší bere. Karty rozdělíme na hromádky podle počtu hrá- čů. Hráči otočí vrchní karty z hromádky. Kdo má nejvyšší hodnotu zlomku, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet. Hrajeme se zlomky z dolní části karty.
•Cvičíme. Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhodně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají hodnoty na svých kartách (zlomky z dolní části karty). Kdo má vyšší hodnotu, vzpaží, kdo nižší, udělá dřep. Poté si karty vymění a pokračují v hledání někoho dalšího do dvojice.
•Bingo. Na stůl rozložíme 15 karet obrázkem nahoru. Každý dostane prázdnou kartu pro hru bingo (3×3), do které si opíše 9 různých zlomků (obrázek z horní částy zapíše zlomkem) dle vlastního výběru z karet rozložených na stole. Hrajeme se zlomky z horní části karet. Karty se otočí obrázky dolů a přijde na řadu losování. Učitel obrázky nepojmenovává, ale ukazuje. Děti škrtají postupně příslušné zlomky na svých kartách. Vítězí ten, kdo má první vyplněný sloupec, řadu nebo úhlopříčku.
•Pohyblivé řady. Dvě řady hráčů stojí proti sobě. Každý má svou kartu, jejíž zlomek zná (zlomek v dolní části karty). Hráči proti sobě si navzájem ukáží své karty a porovnají velikost se svým zlomkem. Kdo má vyšší hodnotu zlomku, vyskočí, kdo má nižší hodnotu, provede dřep. Poté se řady o jedno místo posunou a přebývající hráč přejde na začátek řady.
•Slovní úlohy. Děti rozdělíme do skupin. Každá skupina dostane kartu a vymyslí slovní úlohu, jejímž výsledkem bude hodnota zlomku z karty. Skupiny si navzájem slovní úlohy přečtou a vyřeší.
•Plácačka. Děti se rozdělí na dvě skupiny. Učitel rozloží karty se zlomky na desku stolu a pozve k němu vždy dva protihráče, kteří obdrží plácačku na mouchy. Hrajeme se zlomkem z horní části karty. Učitel vy- sloví hodnotu zlomku a ten, kdo první plácne shod- nou kartu, dostává pro svou skupinu bod. Hráči se po každém kole vymění.

*
*
*
Věk
Od 6 let Od 7 let Od 8 let Od 9 let
Určeno pro
Holka Kluk
Určeno pro školu
Mateřská škola 1. třída ZŠ 2. třída ZŠ 3. třída ZŠ
Rozvíjí se
Logika Vědomosti
Předmět ZŠ
Matematika