Já mám, kdo má? Hodiny

Kód: ARD04552
Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání
Dostupnost: Skladem
Dodací lhůta: Ihned
265 Kč
+ -

Ve svižné základní hře se seznámíte s určováním času podle grafického znázornění hodin.
Procvičíte si poznávání digitálního a analogového času.

Komu je hra určena?
Hru využijí děti v předškolním vzdělávání a také v 1. a 2. ročníku.

Produkt obsahuje:
•2×23 hracích karet
pravidla + nápady k dalšímu využití

Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu. 
Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců. 

Co se děti naučí:
•číst analogový a digitální čas

Uvnitř máte přehledný manuál s nápady na co nejpestřejší využití hry. Karty jsou akorát velké, aby se dětem pohodlně držely a aby se z nich dalo i dobře číst. Kódované řazení jednotlivých karet poskytuje možnost vlastní kontroly.

Základní pravidla:

Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je hráči navzájem vidí. Na každé kartě nahoře má hráč obrázek ručičkových hodin s časem (Já mám) a ve spodní části je pak čas slovem nebo digitálně (Kdo má?).
Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „První karta“. Zeptá se: „Kdo má 15:30?“ jak je uve- deno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, jehož ručičky na hodinách ukazují půl čtvrté, a položí otázku ze spodní části karty (v tomo případě: „Kdo má 0:45?”)
Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu. 

Aktivity pro jednoho hráče:
•ze všech karet vytvoří řetěz (obrázek hodin a digitálně nebo textem zapsaný čas)
•několik vylosovaných karet seřadí podle času od rána do večera
•vybere několik karet a popíše svůj denní režim v tuto dobu
•vymyslí slovní úlohu, jejímž výsledkem bude čas na kartě

Aktivity pro skupinu:
•Elektřina. Skupinu rozdělíme na poloviny a děti si sednou do dvou řad zády k sobě. V řadě se drží za ruce. Hrajeme s obrázkem v horní části karty. Učitel postupně ukazuje pouze prvním v řadě karty a říká digitální čas. Ukáže např. obrázek s hodinami, na kterých je tři čtvrtě na osm a říká: „19:30.” Pak kartu položí na stůl a vezme další. Ostatní hráči pečlivě poslouchají. Ve chvíli, kdy čas pojmenuje správně, musí hráč stisknout sousedovu ruku. Stisk dojde až na konec řady a poslední se přihlásí, že k němu elektřina došla. Dojde ke stolu najít správnou kartu. Sedne si pak na začátek řady.

•Bingo. Na stůl rozložíme 15 karet obrázkem nahoru. Hraje- me s analogovým časem. Každý dostane prázdnou kartu pro hru bingo (3×3), do které si opíše 9 různých časů dle vlastního výběru z karet rozložených na stole (zapíše však digitálně). Hrajeme s obrázky z horní části karet. Karty se otočí obrázky dolů a při- jde na řadu losování. Učitel obrázky nepojmenovává, ale ukazuje. Děti škrtají postupně příslušné digitál- ní časy na svých kartách. Vítězí ten, kdo má první vyplněný sloupec, řadu nebo úhlopříčku.

•Domečky. Hrajeme s obrázky hodin v horní části karty. Karty s konkrétními charakteristikami (např. s digitální- mi intervaly 14–17, 18–21...) rozmístíme po prostoru. Každý má jednu či více hracích karet a hledá jejich domeček podle analogového času na své kartě.

•Cvičíme. Vybereme, podle kterého zadání z karty budeme hrát (text, digitální čas, analogový čas). Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhod- ně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají časy na svých kartách. Kdo má ranější čas, vzpaží, kdo pozdější, udělá dřep. Poté si karty vymění a po- kračují v hledání někoho dalšího do dvojice.

•Slovní úlohy. Děti rozdělíme do skupin. Každá skupina dostane kartu a vymyslí slovní úlohu, jejímž výsledkem bude čas uvedený na kartě. Skupiny si navzájem slovní úlohy přečtou a vyřeší.

•Větší bere. Vybereme, podle kterého zadání z karty budeme hrát (text, digitální čas, analogový čas). Karty roz- dělíme na hromádky podle počtu hráčů. Hráči otočí karty z hromádky. Kdo má pozdější denní dobu, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet. Pokud hrajeme s textem nebo analogovým časem, je potřeba si zvolit dopolední (00:00–12:00) či odpo- lední (12:00–24:00) interval.

Ve svižné základní hře se seznámíte s určováním času podle grafického znázornění hodin.
Procvičíte si poznávání digitálního a analogového času.

Komu je hra určena?
Hru využijí děti v předškolním vzdělávání a také v 1. a 2. ročníku.

Produkt obsahuje:
•2×23 hracích karet
pravidla + nápady k dalšímu využití

Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu. 
Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců. 

Co se děti naučí:
•číst analogový a digitální čas

Uvnitř máte přehledný manuál s nápady na co nejpestřejší využití hry. Karty jsou akorát velké, aby se dětem pohodlně držely a aby se z nich dalo i dobře číst. Kódované řazení jednotlivých karet poskytuje možnost vlastní kontroly.

Základní pravidla:

Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je hráči navzájem vidí. Na každé kartě nahoře má hráč obrázek ručičkových hodin s časem (Já mám) a ve spodní části je pak čas slovem nebo digitálně (Kdo má?).
Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „První karta“. Zeptá se: „Kdo má 15:30?“ jak je uve- deno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, jehož ručičky na hodinách ukazují půl čtvrté, a položí otázku ze spodní části karty (v tomo případě: „Kdo má 0:45?”)
Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu. 

Aktivity pro jednoho hráče:
•ze všech karet vytvoří řetěz (obrázek hodin a digitálně nebo textem zapsaný čas)
•několik vylosovaných karet seřadí podle času od rána do večera
•vybere několik karet a popíše svůj denní režim v tuto dobu
•vymyslí slovní úlohu, jejímž výsledkem bude čas na kartě

Aktivity pro skupinu:
•Elektřina. Skupinu rozdělíme na poloviny a děti si sednou do dvou řad zády k sobě. V řadě se drží za ruce. Hrajeme s obrázkem v horní části karty. Učitel postupně ukazuje pouze prvním v řadě karty a říká digitální čas. Ukáže např. obrázek s hodinami, na kterých je tři čtvrtě na osm a říká: „19:30.” Pak kartu položí na stůl a vezme další. Ostatní hráči pečlivě poslouchají. Ve chvíli, kdy čas pojmenuje správně, musí hráč stisknout sousedovu ruku. Stisk dojde až na konec řady a poslední se přihlásí, že k němu elektřina došla. Dojde ke stolu najít správnou kartu. Sedne si pak na začátek řady.

•Bingo. Na stůl rozložíme 15 karet obrázkem nahoru. Hraje- me s analogovým časem. Každý dostane prázdnou kartu pro hru bingo (3×3), do které si opíše 9 různých časů dle vlastního výběru z karet rozložených na stole (zapíše však digitálně). Hrajeme s obrázky z horní části karet. Karty se otočí obrázky dolů a při- jde na řadu losování. Učitel obrázky nepojmenovává, ale ukazuje. Děti škrtají postupně příslušné digitál- ní časy na svých kartách. Vítězí ten, kdo má první vyplněný sloupec, řadu nebo úhlopříčku.

•Domečky. Hrajeme s obrázky hodin v horní části karty. Karty s konkrétními charakteristikami (např. s digitální- mi intervaly 14–17, 18–21...) rozmístíme po prostoru. Každý má jednu či více hracích karet a hledá jejich domeček podle analogového času na své kartě.

•Cvičíme. Vybereme, podle kterého zadání z karty budeme hrát (text, digitální čas, analogový čas). Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhod- ně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají časy na svých kartách. Kdo má ranější čas, vzpaží, kdo pozdější, udělá dřep. Poté si karty vymění a po- kračují v hledání někoho dalšího do dvojice.

•Slovní úlohy. Děti rozdělíme do skupin. Každá skupina dostane kartu a vymyslí slovní úlohu, jejímž výsledkem bude čas uvedený na kartě. Skupiny si navzájem slovní úlohy přečtou a vyřeší.

•Větší bere. Vybereme, podle kterého zadání z karty budeme hrát (text, digitální čas, analogový čas). Karty roz- dělíme na hromádky podle počtu hráčů. Hráči otočí karty z hromádky. Kdo má pozdější denní dobu, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet. Pokud hrajeme s textem nebo analogovým časem, je potřeba si zvolit dopolední (00:00–12:00) či odpo- lední (12:00–24:00) interval.

*
*
*
Materiál
Papír
Předmět ZŠ
Prvouka
Rozvíjí se
Orientace Vědomosti
Určeno pro
Mateřská škola 1. třída ZŠ 2. třída ZŠ 3. třída ZŠ
Určeno pro
Holka Kluk
Věk
Od 6 let Od 7 let Od 8 let Od 9 let