VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici
Inkluzivní vzdělávání pomocí hudby, výtvarného tvoření a pohybu
VZD00054
V tomto vzdělávacím programu se seznámíte s tím, jak lze uchopit inkluzivní vzdělávání integrovaných dětí pomocí muzikoterapie, artifletiky a nezbytného pohybu. Ukážeme Vám, jaké pomůcky můžete využít, a proč je třeba muzikálnost a tvořivost dětí podporovat a rozvíjet.
Dozvíte se, jak lze propojit děti z několika tříd za účelem společného muzicírování a výtvarničení. Integrované děti se dle svých možností zapojí se svými asistentkami do hrátek s vlastními výrazovými prostředky, hudebními nástroji, barvami a popřípadě i keramickou hlínou. Naučíte se základní principy hry na rytmické a melodické nástroje a obdržíte metodické materiály, včetně notových záznamů písní.
Stručný obsah:
- Představení myšlenky propojení dětí z různých tříd v rámci jednoho týdne.
- Seznámení se s rytmickými i složitějšími melodickými nástroji a nastínění pozitivních dopadů muzicírování na nastartování a prohlubování vzájemné komunikace dětí a následně na dobrý a úspěšný start ve škole.
- Důležitost dechových cvičení – praktický nácvik správného dýchání do břicha, bez zvedání bederní páteře – hra „Hurvínek“, „Na klauny“ – využití pomůcek – nákresy, brčka, ubrousky, foukátka…
- Metodický postup a nácvik hry na hudební nástroje (bubny, dřívka, činelky, zvonkohry, hrací
roury). - Seznámení se s konkrétními písněmi dle ročního období.
- Celkové rozpracování písní a jejich možností - související aktivity, propojování jednotlivých vzdělávacích oblastí podle RVP PV – porozumění textu, motivace, pohybová hra, dechové cvičení, rýmování, dramatizace.
- Návaznost na muzicírování v podobě výtvarného projevu – hry s barvou, grafomotorika, stříhání, lepení.
- Přiblížení základních metodických postupů a pravidel při práci s keramickou hlínou – praktická ukázka.
- Videoukázka z vlastní práce s dětmi – rozbor videa, zamyšlení se nad klady a zápory, pobídnutí účastnic k vlastní kreativitě a nápadům.
- Závěrečná diskuze o inkluzivním vzdělávání na jednotlivých školách a vzájemné sdílení nových nápadů a námětů (např. aktivní zapojení rodičů do některých akcí v takto laděném týdnu, zapojení provozních pracovníků, atd.)
Každý absolvent programu obdrží osvědčení s uvedenou akreditací MŠMT.