🎥 SLEDUJTE ZDARMA NÁŠ PODCAST UČIT, ŽÍT A NEZBLÁZNIT SE 👉 Klikněte ZDE

VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici

Inkluzivní vzdělávání pomocí hudby, výtvarného tvoření a pohybu

VZD00054

V tomto vzdělávacím programu se seznámíte s tím, jak lze uchopit inkluzivní vzdělávání integrovaných dětí pomocí muzikoterapie, artifletiky a nezbytného pohybu. Ukážeme Vám, jaké pomůcky můžete využít, a proč je třeba muzikálnost a tvořivost dětí podporovat a rozvíjet.

Dozvíte se, jak lze propojit děti z několika tříd za účelem společného muzicírování a výtvarničení. Integrované děti se dle svých možností zapojí se svými asistentkami do hrátek s vlastními výrazovými prostředky, hudebními nástroji, barvami a popřípadě i keramickou hlínou. Naučíte se základní principy hry na rytmické a melodické nástroje a obdržíte metodické materiály, včetně notových záznamů písní.



Stručný obsah:
 

  • Představení myšlenky propojení dětí z různých tříd v rámci jednoho týdne.
  • Seznámení se s rytmickými i složitějšími melodickými nástroji a nastínění pozitivních dopadů muzicírování na nastartování a prohlubování vzájemné komunikace dětí a následně na dobrý a úspěšný start ve škole.
  • Důležitost dechových cvičení – praktický nácvik správného dýchání do břicha, bez zvedání bederní páteře – hra „Hurvínek“, „Na klauny“ – využití pomůcek – nákresy, brčka, ubrousky, foukátka…
  • Metodický postup a nácvik hry na hudební nástroje (bubny, dřívka, činelky, zvonkohry, hrací
    roury).
  • Seznámení se s konkrétními písněmi dle ročního období.
  • Celkové rozpracování písní a jejich možností - související aktivity, propojování jednotlivých vzdělávacích oblastí podle RVP PV  – porozumění textu, motivace, pohybová hra, dechové cvičení, rýmování, dramatizace.
  • Návaznost na muzicírování v podobě výtvarného projevu – hry s barvou, grafomotorika, stříhání, lepení.
  • Přiblížení základních metodických postupů a pravidel při práci s keramickou hlínou – praktická ukázka.
  • Videoukázka z vlastní práce s dětmi – rozbor videa, zamyšlení se nad klady a zápory, pobídnutí účastnic k vlastní kreativitě a nápadům.
  • Závěrečná diskuze o inkluzivním vzdělávání na jednotlivých školách a vzájemné sdílení nových nápadů a námětů (např. aktivní zapojení rodičů do některých akcí v takto laděném týdnu, zapojení provozních pracovníků, atd.)


Každý absolvent programu obdrží osvědčení s uvedenou akreditací MŠMT.

  Máme akreditaci Ministerstva školství ČR

  Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání

V tomto vzdělávacím programu se seznámíte s tím, jak lze uchopit inkluzivní vzdělávání integrovaných dětí pomocí muzikoterapie, artifletiky a nezbytného pohybu. Ukážeme Vám, jaké pomůcky můžete využít, a proč je třeba muzikálnost a tvořivost dětí podporovat a rozvíjet.

Dozvíte se, jak lze propojit děti z několika tříd za účelem společného muzicírování a výtvarničení. Integrované děti se dle svých možností zapojí se svými asistentkami do hrátek s vlastními výrazovými prostředky, hudebními nástroji, barvami a popřípadě i keramickou hlínou. Naučíte se základní principy hry na rytmické a melodické nástroje a obdržíte metodické materiály, včetně notových záznamů písní.



Stručný obsah:
 

  • Představení myšlenky propojení dětí z různých tříd v rámci jednoho týdne.
  • Seznámení se s rytmickými i složitějšími melodickými nástroji a nastínění pozitivních dopadů muzicírování na nastartování a prohlubování vzájemné komunikace dětí a následně na dobrý a úspěšný start ve škole.
  • Důležitost dechových cvičení – praktický nácvik správného dýchání do břicha, bez zvedání bederní páteře – hra „Hurvínek“, „Na klauny“ – využití pomůcek – nákresy, brčka, ubrousky, foukátka…
  • Metodický postup a nácvik hry na hudební nástroje (bubny, dřívka, činelky, zvonkohry, hrací
    roury).
  • Seznámení se s konkrétními písněmi dle ročního období.
  • Celkové rozpracování písní a jejich možností - související aktivity, propojování jednotlivých vzdělávacích oblastí podle RVP PV  – porozumění textu, motivace, pohybová hra, dechové cvičení, rýmování, dramatizace.
  • Návaznost na muzicírování v podobě výtvarného projevu – hry s barvou, grafomotorika, stříhání, lepení.
  • Přiblížení základních metodických postupů a pravidel při práci s keramickou hlínou – praktická ukázka.
  • Videoukázka z vlastní práce s dětmi – rozbor videa, zamyšlení se nad klady a zápory, pobídnutí účastnic k vlastní kreativitě a nápadům.
  • Závěrečná diskuze o inkluzivním vzdělávání na jednotlivých školách a vzájemné sdílení nových nápadů a námětů (např. aktivní zapojení rodičů do některých akcí v takto laděném týdnu, zapojení provozních pracovníků, atd.)


Každý absolvent programu obdrží osvědčení s uvedenou akreditací MŠMT.

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.