Určení: pro II. stupeň
Využití: V souvislosti s tvorbou ŠVP a s objevováním nových forem a metod práce má tato forma především za cíl aktivně zapojit žáky do kvalitní přípravy vyučovacího procesu. Žák se učí hodnotit práci druhých, porovnávat různé metody a formy práce a vytvářet si tak vlastní postoj k učení. Žák má možnost nahlédnout do nelehké práce učitele a pokud zpracovává svůj projekt i v domácím prostředí, je tu veliká šance zapracovat i na zkvalitnění postojů rodičů ke škole. Při vlastní práci na projektu se žák učí vyhledávat a třídit informace, které pak elektronicky zpracovává a tím získává odpovídající praxi v ICT. Značný přínos této formy práce vidím také ve změně vztahu učitel - žák. Kvalitní a cílená komunikace je pro dnešní dobu velice důležitá. Z praxe je zřejmé, že většina žáků ovládá počítačovou techniku lépe než řada učitelů, a tak proč toho nevyužít.
Směřujeme ke kompetencím - vyhledávat informace, zpracovávat informace, rozhodovat se, dokončovat práci, hodnotit práci
Učivo - metoda výuky, projekt, dotazník, učení, využití ICT