Vzdělávací program je orientován na rozvojový potenciál ve vztahu k pracovníkům. Správně nastavená strategie hospitační činnosti může tento potenciál nastartovat. Propojení hospitační činnosti s hodnotícími rozhovory umožňuje zaměřit pozornost na minulé úspěchy, přítomné zdroje a budoucí možnosti. Tímto postupem je eliminováno přílišné zaměření na minulé neúspěchy. Pozornost je věnována vytýčení vizí a cílů, taktéž způsobu, jak toho dosáhnout, tedy mapování zdrojů a možnostem podporování.
Získáte informace o metodách a formách provádění hospitací. Cílem semináře je naučit Vás, abyste se dokázali připravit na dobře vedenou hospitaci. Pokusíme se definovat předmět hospitace v návaznosti na splnění cíle hospitace. Vyhodnotíme efektivitu pohospitačních rozhovorů a hodnotících rozhovorů.
Obsah kurzu v bodech:
- vize a cíle v hospitační činnosti (cíle dlouhodobé, cíle na daný školní rok)
- hospitační týmy
- jak využít sebehodnocení učitele jako východiska pro hospitační činnost
- předhospitační rozhovor
- vzájemné hospitace a náslechy
- pohospitační rozhovor
- hodnotící rozhovor
- nastavení profesního rozvoje pedagoga v návaznosti na výstupy hodnotícího rozhovoru
- pozorovací arch úspěchů
- podpora sebereflexe učitele