"Vzdělávání je neustálý proces objevování - žáků, učitelů i sebe samých. Hospitace a hospitační rozhovory jsou důležitým krokem na této cestě společného učení a růstu."
Popis kurzu
Moderní pohled na hospitační činnost nejen z povinnosti vedení školy, ale i vedoucích učitelů školních družin, či školních klubů posunuje hospitaci z pouhé kontroly činnosti pedagogických pracovníků školských zařízení - školních družin či klubů, ale i k motivaci uvedených skupin k vyšším výkonům.
Hospitační činnost souvisí se zodpovědností za kvalitu vzdělávání, jak je uvedeno ve školském zákoně č. 82/2015 Sb.
Cíl kurzu
Získáte přehled o principech hospitační činnosti.
Seznámíte se s postupy při realizaci hospitačního pozorování.
Prohloubíte si principy postupů pohospitačních rozhovorů vedených formou mentorského rozhovoru.
Obsah kurzu v bodech
- hospitační činnost, jak ji využívat pro evaluaci vzdělávacího procesu podle ŠVP;
- metody a formy hospitační činnosti jako součást procesů personálního řízení a vedení lidí;
- témata hospitační činnosti – klima ve skupině, inovativní metody práce, alternativní způsoby hodnocení, týmová práce atd;
- pozorování ve výuce – základní principy pedagogické diagnostiky;
- postup při vedení pohospitačního rozhovoru - principy mentorského rozhovoru nad výstupy z pozorování, analýza vzdělávacích potřeb, ověřování pokroku, porovnávání výsledků, vzájemná zpětná vazba (přijaté strategie cílů,
- časový plán dosahování cílů, popis průběhu dosahování cílů).
Výstupem vzdělávacího programu je osvědčení o absolvování DVPP.