VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici

Grafomotorika a vše co k ní patří

Kód: VZD00268
Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání
Dostupnost: Skladem
3 990 Kč
+ -
grafomotorika

Grafomotorika

Tento vzdělávací program je v praxi už od roku 1996 s dokumentovanými a publikovanými výsledky. Práce byla oceněna 1. místem v soutěži Pedagogická tvořivost 1996, byla prezentována u příležitosti konference o pražském školství Schola Pragensis 1996.

O kurzu

Dvoudenní školení pro učitele MŠ, 1. st. ZŠ a speciálních škol, které se zaměřuje na prevenci grafomotorických obtíží a předcházení problémům v oblasti prvopočátečního psaní v 1. třídách.

Obsah

Čeká vás 8 vyuč. hodin prevence a hraniční formy ovlivnitelné učitelem v rámci plánu pedagogické podpory, pedagogická diagnostika a 8 vyuč. hodin pedagogická reedukace / rehabilitace, jednotlivé kroky metodiky, které si vyzkoušíte sami na sobě.

Osvědčení

Každý absolvent programu obdrží osvědčení s uvedenou akreditací MŠMT.

Podrobný obsah kurzu

1. Prevence grafomotorických obtíží u dětí předškolního věku

  • Základem pro budoucí písmo je zdravý sed.
  • Seznámíme se s vhodností ergonomického nábytku pro jednotlivá věková období dětí a způsobem jeho využití pro správný sed obecně a dále s důrazem na kvalitu sedu při aplikaci grafomotorických cvičení v rámci výchovných zaměstnání u dětí předškolního věku a v době odkladu školní docházky.
  • Ukážeme si některá vhodná cvičení, která vedou ke stabilizaci sedu a procvičení prstů rukou a která jsou snadno zařaditelná do výchovných chvilek.
  • Další součástí prevence je ukázka a vysvětlení užití ergonomických pomůcek pro předškolní věkové kategorie dětí od 3 do 6 let s cílem vyvození správného úchopu psací pomůcky./li>
  • Pomůcky pro praváky, leváky, jak pracovat s dítětem s nevyhraněnou lateralitou.
  • Důležitou součástí prevence je vyšetření zraku. Jak nám mohou pomoci kolegové z oboru ortoptika a pediatři.

2. Předcházení problémům v oblasti prvopočátečního psaní v 1. třídách

  • V návaznosti na zdravý sed a ergonomické pomůcky se tato část zaměřuje na výběr uvolňovacích cviků a práci s nimi s ohledem na typ laterality dítěte s respektováním budoucího sklonu písma a jak toto hodnotit.
  • Při zajištění sedu, pomůcek a fázi uvolňovacích cviků přejdeme na výběr a praktickou ukázku vhodného typu sešitu pro jednotlivé předměty.

Pedagogická diagnostika a řešení formou pedagogické reedukace/rehabilitace, a to u dětí od 5 let i u žáků 2.–7. ročníků ZŠ v rámci plánu pedagogické podpory

  • V této části se budeme věnovat postupům, jak pomoci dětem zvládnout psaní v případě, že potíže stále přetrvávají i přes všechna využitá preventivní opatření.
  • Učitelé MŠ a ZŠ a pracovníci PPP, SPC a logopedie se prakticky seznámí s tréninkovým programem zaměřeným na zmírnění či odstranění grafomotorických obtíží u dětí předškolního a školního věku pomocí ucelené série cviků vedoucích k automatice a rytmu psaní laterální ruky s respektováním typu laterality oko–ruka.

UPOZORŇUJEME, ŽE:

Kurz není vhodný pro gravidní a osoby v rekonvalescenci, např. po úrazu, operaci či jinak omezeným pohybovým aparátem.

Podmínkou pro absolvování kurzu je ukončená Střední pedagogická škola nebo Pedagogická fakulta.

Vzdělávácí program lze hradit ze šablon, z rozpočtu školy, případně soukromě.

Na kurz si prosím přineste: přezůvky a pohodlné oblečení; 8 archů balícího papíru 120 x 150 cm; igelit velikosti 120 x 150 cm; mycí houbu: tvar kvádru, velikost cihly; nůžky; 1 tubu tempery; 3 špejle; chomáček vaty; 1 lahvičku černé tuše; 1 progresso; poznámkový blok a pero.

grafomotorika

Grafomotorika

Tento vzdělávací program je v praxi už od roku 1996 s dokumentovanými a publikovanými výsledky. Práce byla oceněna 1. místem v soutěži Pedagogická tvořivost 1996, byla prezentována u příležitosti konference o pražském školství Schola Pragensis 1996.

O kurzu

Dvoudenní školení pro učitele MŠ, 1. st. ZŠ a speciálních škol, které se zaměřuje na prevenci grafomotorických obtíží a předcházení problémům v oblasti prvopočátečního psaní v 1. třídách.

Obsah

Čeká vás 8 vyuč. hodin prevence a hraniční formy ovlivnitelné učitelem v rámci plánu pedagogické podpory, pedagogická diagnostika a 8 vyuč. hodin pedagogická reedukace / rehabilitace, jednotlivé kroky metodiky, které si vyzkoušíte sami na sobě.

Osvědčení

Každý absolvent programu obdrží osvědčení s uvedenou akreditací MŠMT.

Podrobný obsah kurzu

1. Prevence grafomotorických obtíží u dětí předškolního věku

  • Základem pro budoucí písmo je zdravý sed.
  • Seznámíme se s vhodností ergonomického nábytku pro jednotlivá věková období dětí a způsobem jeho využití pro správný sed obecně a dále s důrazem na kvalitu sedu při aplikaci grafomotorických cvičení v rámci výchovných zaměstnání u dětí předškolního věku a v době odkladu školní docházky.
  • Ukážeme si některá vhodná cvičení, která vedou ke stabilizaci sedu a procvičení prstů rukou a která jsou snadno zařaditelná do výchovných chvilek.
  • Další součástí prevence je ukázka a vysvětlení užití ergonomických pomůcek pro předškolní věkové kategorie dětí od 3 do 6 let s cílem vyvození správného úchopu psací pomůcky./li>
  • Pomůcky pro praváky, leváky, jak pracovat s dítětem s nevyhraněnou lateralitou.
  • Důležitou součástí prevence je vyšetření zraku. Jak nám mohou pomoci kolegové z oboru ortoptika a pediatři.

2. Předcházení problémům v oblasti prvopočátečního psaní v 1. třídách

  • V návaznosti na zdravý sed a ergonomické pomůcky se tato část zaměřuje na výběr uvolňovacích cviků a práci s nimi s ohledem na typ laterality dítěte s respektováním budoucího sklonu písma a jak toto hodnotit.
  • Při zajištění sedu, pomůcek a fázi uvolňovacích cviků přejdeme na výběr a praktickou ukázku vhodného typu sešitu pro jednotlivé předměty.

Pedagogická diagnostika a řešení formou pedagogické reedukace/rehabilitace, a to u dětí od 5 let i u žáků 2.–7. ročníků ZŠ v rámci plánu pedagogické podpory

  • V této části se budeme věnovat postupům, jak pomoci dětem zvládnout psaní v případě, že potíže stále přetrvávají i přes všechna využitá preventivní opatření.
  • Učitelé MŠ a ZŠ a pracovníci PPP, SPC a logopedie se prakticky seznámí s tréninkovým programem zaměřeným na zmírnění či odstranění grafomotorických obtíží u dětí předškolního a školního věku pomocí ucelené série cviků vedoucích k automatice a rytmu psaní laterální ruky s respektováním typu laterality oko–ruka.

UPOZORŇUJEME, ŽE:

Kurz není vhodný pro gravidní a osoby v rekonvalescenci, např. po úrazu, operaci či jinak omezeným pohybovým aparátem.

Podmínkou pro absolvování kurzu je ukončená Střední pedagogická škola nebo Pedagogická fakulta.

Vzdělávácí program lze hradit ze šablon, z rozpočtu školy, případně soukromě.

Na kurz si prosím přineste: přezůvky a pohodlné oblečení; 8 archů balícího papíru 120 x 150 cm; igelit velikosti 120 x 150 cm; mycí houbu: tvar kvádru, velikost cihly; nůžky; 1 tubu tempery; 3 špejle; chomáček vaty; 1 lahvičku černé tuše; 1 progresso; poznámkový blok a pero.

*
*
*