„Mění se svět, mění se žáci, mění se vzdělávání, je třeba i měnit způsoby hodnocení žáků“.
Seminář odpoví na otázky:
Co je formativní hodnocení žáků?
Proč používat formativní hodnocení?
Jak zvládnout ve škole formativní hodnocení žáků?
Zaměříme se na proměnu vzdělávání a potřebu adaptace nových metod hodnocení žáků. Seznámíte se s formativním hodnocením, jeho výhodami a způsoby implementace do školní praxe. Dále budou probrány strategie pro úspěšné zavádění této metody, specifické postupy pro hodnocení žáků s různými vzdělávacími potřebami, ale i možná rizika a příklady osvědčených postupů.
V druhé části programu budou představeny konkrétní techniky formativního hodnocení a diskutovány pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání ve školním vzdělávacím programu a školním řádu. Seminář je určen pro všechny, kteří se chtějí dozvědět více o této moderní metodě hodnocení a její praktické aplikaci.
Cíl kurzu:
Cílem je seznámit vás s formativním hodnocením žáků, jeho důležitostí a způsoby implementace do výuky. Naučíte se, jak pracovat s cíli, kritérii a indikátory, jak hodnotit specifické skupiny žáků a jak využívat konkrétní techniky formativního hodnocení.
Také Vám budou poskytnuty informace o pravidlech pro hodnocení v školním vzdělávacím programu a školním řádu.
Obsah kurzu v bodech:
- co je formativní hodnocení, proč jej používat a jak ho zvládnout ve škole
- strategie formativního hodnocení
- práce s cíli, kritérii a indikátory, vrstevnickým hodnocením a sebehodnocením žáka
- hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a nadaných žáků
- možnosti využití asistentů pedagoga při formativním hodnocení a jak pracovat s výstupy formativního hodnocení na triádách
- pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání ve školním vzdělávacím programu a školním řádu
- konkrétní techniky formativního hodnocení, jako je Semafor, Pravidlo A-B-C, Uznání a otázka, Vzájemné hodnocení prací, Pohyby, Hodnotící komunitní kruh a další
- příklady z praxe: využití kritérií a indikátorů při hodnocení žáků v pololetí, při hodnocení dosažených cílů vzdělávání, klíčových kompetencí, týdenní plány, metoda V – Ch – D, hodnocení práce v hodině, myšlenková mapa a mnoho dalších technik