Ergonomie a rozvoj dětské kresby

VZD00332
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeňAsistent pedagogaŠD/ŠK
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-15159/2022-5-499
Zaměření kurzu (kategorie)
Grafomotorika
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

Seminář zprostředkovává pedagogům pohled na výtvarný projev dítěte z hlediska správné ergonomie. Webinář vymezuje a objasňuje příčiny a následky grafomotorických  potíží u dětí v mateřské škole a v 1. tř. ZŠ. Obsahem semináře je základní  terminologie, diagnostické, reedukační a podpůrné formy systematické péče,  smysl  a význam týmové spolupráce rodičů, školy a speciálního pedagoga. Lektorka  přiblíží účastníkům problematiku řady témat - specializace a spolupráce  mozkových hemisfér, lateralizace, specifika praváctví – leváctví, ambidextrie,  nevyhraněná lateralita, správný úchop psacího náčiní a jeho význam.

Představí jim možnosti reedukace nesprávného úchopu u dětí, příklady z praxe, ale také nabídku vhodných ergonomických pomůcek na trhu a optimální možnosti pomoci. Cílem  vzdělávacího programu je, aby pedagogové získali náhled na problematiku  ergonomie psaní a rozvoje grafomotoriky a na základě včasného rozpoznání příčiny  grafomotorických obtíží, byli schopní provést včasnou diagnostiku. Absolventi by  měli být schopní analyzovat odborná doporučení speciálního pedagoga, PPP a  sledovat osobní vývoj dítěte a vytvářet vhodné podmínky pro vstup do ZŠ.

 Témata: 

  • základní terminologie, příčiny vzniku grafomotorických obtíží, důsledky
  • diagnostika grafomotorických obtíží dítěte, lateralizace
  • ergonomie a výtvarný projev dítěte
  • vývoj dítěte, uvědomění si vlastního „JÁ“, role  předškoláka, školáka
  • dětská kresba v souvislosti s úrovní  grafomotoriky, jednotlivé formy
  • citlivé vedení a přiměřená motivace při  grafomotorických obtížích
  • reedukace grafomotorických obtíží dítěte,  správný sed, úchop psacího náčiní
  • nabídka vhodných ergonomických  pomůcek na trhu, optimální možnosti
    pomoci
  • rozbor příkladů z praxe - je  vhodné přinést obrázky dětí předškolního věku (postava, dům, strom, rodina,  zvíře…)

Veškeré vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.
Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit z šablon OP JAK.
Veškeré kurzy z naší nabídky lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.
Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Máte otázky? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Buďte s námi hvězdou kabinetu!

Vyberte si odměnu za Váš profesní rozvoj.

Seminář zprostředkovává pedagogům pohled na výtvarný projev dítěte z hlediska správné ergonomie. Webinář vymezuje a objasňuje příčiny a následky grafomotorických  potíží u dětí v mateřské škole a v 1. tř. ZŠ. Obsahem semináře je základní  terminologie, diagnostické, reedukační a podpůrné formy systematické péče,  smysl  a význam týmové spolupráce rodičů, školy a speciálního pedagoga. Lektorka  přiblíží účastníkům problematiku řady témat - specializace a spolupráce  mozkových hemisfér, lateralizace, specifika praváctví – leváctví, ambidextrie,  nevyhraněná lateralita, správný úchop psacího náčiní a jeho význam.

Představí jim možnosti reedukace nesprávného úchopu u dětí, příklady z praxe, ale také nabídku vhodných ergonomických pomůcek na trhu a optimální možnosti pomoci. Cílem  vzdělávacího programu je, aby pedagogové získali náhled na problematiku  ergonomie psaní a rozvoje grafomotoriky a na základě včasného rozpoznání příčiny  grafomotorických obtíží, byli schopní provést včasnou diagnostiku. Absolventi by  měli být schopní analyzovat odborná doporučení speciálního pedagoga, PPP a  sledovat osobní vývoj dítěte a vytvářet vhodné podmínky pro vstup do ZŠ.

 Témata: 

  • základní terminologie, příčiny vzniku grafomotorických obtíží, důsledky
  • diagnostika grafomotorických obtíží dítěte, lateralizace
  • ergonomie a výtvarný projev dítěte
  • vývoj dítěte, uvědomění si vlastního „JÁ“, role  předškoláka, školáka
  • dětská kresba v souvislosti s úrovní  grafomotoriky, jednotlivé formy
  • citlivé vedení a přiměřená motivace při  grafomotorických obtížích
  • reedukace grafomotorických obtíží dítěte,  správný sed, úchop psacího náčiní
  • nabídka vhodných ergonomických  pomůcek na trhu, optimální možnosti
    pomoci
  • rozbor příkladů z praxe - je  vhodné přinést obrázky dětí předškolního věku (postava, dům, strom, rodina,  zvíře…)

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Cílová skupina
, ZŠ 1. stupeň, Asistent pedagoga, ŠD/ŠK
Termín kurzu
31.05.2024 - 31.05.2024
Město konání
Brno
Poznámka k termínu
(9.00 - 15.30 hodin)
Adresa místa konání
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
2 390 Kč / osobu
Vyberte počet osob
Cílová skupina
ŠD/ŠK, Asistent pedagoga, ZŠ 1. stupeň,
Termín kurzu
17.06.2024 - 17.06.2024
Město konání
On-line webinář
Poznámka k termínu
(8.30 - 16.00 hodin)
Adresa místa konání
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
2 150 Kč / osobu
Vyberte počet osob
Kdo bude lektorem kurzů?

Kurz na zakázku – „na klíč“ pro sborovnu

Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.

Výhody kurzu na klíč:

  • Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
  • Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
  • Termín a čas si vyberete sami.
  • Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
  • Posílíte vztahy mezi kolegy.
Chcete uspořádat tento kurz pro sborovnu? Vyplňte poptávku.