Dopravní výchova – chodci

Kód: ARD00408
Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání
Dostupnost: Skladem
Dodací lhůta: Ihned
Běžná cena: 667 Kč
450 Kč
+ -

Modelové situace v obrazech

60 barevných obrazových karet formátu A5 obsahuje 15 příběhů nebezpečných situací na téma dopravní výchova. Děj jednotlivých situací (jednoho příběhu)je postupně rozkreslen na čtyřech kartách.

Situace:

přecházení čtyřproudé silnice, bezpečně vycházet z domu, cyklostezka v parku, chůze po silnici bez chodníku, poutání v autě, přecházení silnice na semafor, přecházení silnice bez semaforu, přecházení silnice s ostrůvkem, snížená viditelnost, vyběhnutí zpoza autobusu, vyběhnutí zpoza zaparkovaných aut, vyhýbání se na chodníku, vycházení před školou, vystupování z auta, železniční přejezd.

Pomůcka je určena pro žáky 1. – 5. tříd základních škol, speciální a praktické školy, družiny a mateřské školy - předškolní věk.

Možné způsoby práce:

  • Učitel karty zamíchá a požádá žáky, aby je roztřídili do čtveřic podle toho, jak spolu souvisejí
  • Vždy čtveřice obrazů tvoří jednu situaci. A žáci musejí obrazy postupně seřadit tak, jak šel děj.
  • Učitel jeden z obrázku situace vyjme a požádá žáka – skupinu žáků, aby chybějící obraz dovyprávěli, domalovali či předvedli
  • Učitel vybere žáka – skupinu žáků, aby předstoupil(i) před třídu se svojí situací a popsal(i) všem, co se v ní stalo.
  • Situace rozebereme z různých hledisek, například: Kde se stala chyba? Jak tomu šlo zabránit? Jak se v takové situaci správně zachovat? Co ještě by se mohlo stát? apod.
  • Žáci hledají na čtveřici obrazů společné prvky, obrázky či podstatná jména. 

Proč pomůcku použít:

  • vypracovaná témata osloví většinu předmětů prvního stupně (prvouka, sloh, výtvarná výchova, jazyk český)
  • pomůcka rozvíjí vnímání, paměť, fantazii, logické myšlení a řeč /vyprávění/
  • dítě se učí správně chápat souvislosti a vztahy mezi jevy
  • princip práce žáci rychle pochopí
  • oživení hodiny /žáci vyprávějí, malují či předvádějí/
  • každopádně zjednodušenou přípravu do hodiny
  • aktivní zapojení co největšího počtu žáků do probíraného tématu
  • žáci chtějí pracovat, neboť zapojí většinu smyslů a práce je různorodá
  • vysvětlovaný problém je forma hry

Modelové situace v obrazech

60 barevných obrazových karet formátu A5 obsahuje 15 příběhů nebezpečných situací na téma dopravní výchova. Děj jednotlivých situací (jednoho příběhu)je postupně rozkreslen na čtyřech kartách.

Situace:

přecházení čtyřproudé silnice, bezpečně vycházet z domu, cyklostezka v parku, chůze po silnici bez chodníku, poutání v autě, přecházení silnice na semafor, přecházení silnice bez semaforu, přecházení silnice s ostrůvkem, snížená viditelnost, vyběhnutí zpoza autobusu, vyběhnutí zpoza zaparkovaných aut, vyhýbání se na chodníku, vycházení před školou, vystupování z auta, železniční přejezd.

Pomůcka je určena pro žáky 1. – 5. tříd základních škol, speciální a praktické školy, družiny a mateřské školy - předškolní věk.

Možné způsoby práce:

  • Učitel karty zamíchá a požádá žáky, aby je roztřídili do čtveřic podle toho, jak spolu souvisejí
  • Vždy čtveřice obrazů tvoří jednu situaci. A žáci musejí obrazy postupně seřadit tak, jak šel děj.
  • Učitel jeden z obrázku situace vyjme a požádá žáka – skupinu žáků, aby chybějící obraz dovyprávěli, domalovali či předvedli
  • Učitel vybere žáka – skupinu žáků, aby předstoupil(i) před třídu se svojí situací a popsal(i) všem, co se v ní stalo.
  • Situace rozebereme z různých hledisek, například: Kde se stala chyba? Jak tomu šlo zabránit? Jak se v takové situaci správně zachovat? Co ještě by se mohlo stát? apod.
  • Žáci hledají na čtveřici obrazů společné prvky, obrázky či podstatná jména. 

Proč pomůcku použít:

  • vypracovaná témata osloví většinu předmětů prvního stupně (prvouka, sloh, výtvarná výchova, jazyk český)
  • pomůcka rozvíjí vnímání, paměť, fantazii, logické myšlení a řeč /vyprávění/
  • dítě se učí správně chápat souvislosti a vztahy mezi jevy
  • princip práce žáci rychle pochopí
  • oživení hodiny /žáci vyprávějí, malují či předvádějí/
  • každopádně zjednodušenou přípravu do hodiny
  • aktivní zapojení co největšího počtu žáků do probíraného tématu
  • žáci chtějí pracovat, neboť zapojí většinu smyslů a práce je různorodá
  • vysvětlovaný problém je forma hry
*
*
*
Věk
Od 6 let Od 8 let Od 11 let Od 7 let Od 9 let Od 10 let
Rozvíjí se
Fantazie Logika Řeč
S čím potřebujete pomoci?
Výchova
Určeno pro
Holka Kluk
Určeno pro
I. stupeň ZŠ
Formát
A5