Didaktické hry patří do skupiny aktivizujících metod. Můžeme je s úspěchem použít i k motivaci žáků. Dobrá hra má v sobě výukový prvek a dobrá výuka nese prvky hry. Pohybové hry nemusí být vždy zaměřené na pohyb, může jít o hry s určitým emocionálním zaměřením (prožívání, vůle, rozhodnost, samostatnost…). U takových her nejde o příliš intenzivní pohyb, bývají klidnější. Často jsou využívány vzájemné vztahy dětí. Mohou být dobrým nástrojem pedagogické diagnostiky.
Budete mít možnost uvědomit si, jak didaktická hra může napomáhat k rozvoji klíčových kompetencí žáků i k rozvoji pozitivního klimatu ve třídě. Seminář Vám nabídne širokou škálu praktických ukázek a náměty psychomotorických a pohybových didaktických her.
Stručný obsah:
- Průřezové téma OSV ve školním vzdělávacím programu
- Didaktická hra ve vzdělávání – typologie, zajištění efektivity a zapojení, hodnocení hry
- Psychomotorické a pohybové hry obecně
- Nápadník didaktických her – praktické ukázky didaktických her