Určení: pro 6. ročník
Využití: Pochopení pojmů živočišný předchůdce člověka, pravěký člověk a Darwinova evoluční teorie. Význam přírodních podmínek, myšlení a práce ve vývoji člověka. Časová orientace v historii vzniku předchůdců člověka. Charakteristika jednotlivých typů předchůdců člověka. Mezipředmětové propojení s biologií, zeměpisem, výtvarnou výchovou, náboženskou výchovou, výchovou k občanství. Cíl: Seznámení s vědeckým názorem na vývoj člověka – od živočišných předchůdců člověka po člověka dnešního typu. Žáci pochopí význam nových pojmů, budou se orientovat na časové přímce, dokážou zařadit typy pračlověka do jednotlivých časových období, pochopí význam evoluční teorie a osobnost Charlese Darwina.
Směřujeme ke kompetencím - aktivně poznávat, aplikovat poznatky
Učivo - pravěk, čas