📢 JAK UPRAVIT ŠVP V SOULADU S NOVÝM RVP? ON-LINE KONFERENCE PRO MŠ A ZŠ 👉 Přihlaste se ZDE

VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici

Čtenářská gramotnost na středních školách

VZD00019

Cílem tohoto programu je nabídnout Vám podporu k tomu, abyste byli ve své praxi schopni vytvářet pročtenářskou atmosféru, ve které se budou Vaši žáci (studenti) rozvíjet jako přemýšliví a nezávislí čtenáři.

Poskytneme Vám, účastníkům, funkční a strukturovaný návod k porozumění procesu rozvoje čtenářské a informační gramotnosti, a to i v oblasti analýzy a hodnocení. Získáte prostor pro diskusi, výměnu zkušeností a sdílení vlastní praxe.

Vzdělávací program vychází z potřeby rozvoje čtenářských kompetencí, a to nejen jako prostředků k lepšímu vzdělávání v rámci školního prostředí, ale především jako cesty k efektivnímu zvládání všech náročných životních úkolů. Čtenářská gramotnost se jeví jako jedna ze zásadních dispozic ke zvládnutí úspěšného života.

Obsahem kurzu je především práce s metodickými materiály ověřenými v praxi, analýza procesu rozvoje čtenářské gramotnosti a vytváření podpory pro rozvoj čtenářských dovedností a postojů.

Vyzkoušíte si konkrétní metody a strategie, které vedou k rozvoji čtenářské gramotnosti. Uvědomíte si různost vnímání odlišných typů textů. Osvojíte si přístup k rozvoji čtenářských kompetencí v rámci různých funkčních stylů a získáte nástroje k rozvoji kritického vnímání textu.

Nedílnou součástí semináře je i práce na individualizaci metod a metodických materiálů pro žáky (studenty) s individuálními vzdělávacími potřebami tak, abyste mohli, v rámci inkluze, plně podporovat rozvoj všech žáků (studentů).

Obsah kurzu v bodech:

  • Pojem čtenářská gramotnost
  • Motivace a podpora čtenářské gramotnosti
  • Rozvoj čtenářských kompetencí napříč obory
  • Funkční využití různých typů textů
  • Strategie a postupy vedoucí k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti
  • Kritické vnímání textu
  • Jak postupovat při rozvoji čtenářské a informační gramotnosti v podmínkách inkluze – individualizace metod
  • Metody a formy práce, tzv. příklady dobré praxe
  • Začlenění čtenářských strategií do konkrétních lekcí
  • Využití metod a postupů pro rozvoj čtenářských kompetencí
  • Diskuse nad konkrétními problémy
  • Sdílení zkušeností z vlastní praxe

  Máme akreditaci Ministerstva školství ČR

  Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání

Cílem tohoto programu je nabídnout Vám podporu k tomu, abyste byli ve své praxi schopni vytvářet pročtenářskou atmosféru, ve které se budou Vaši žáci (studenti) rozvíjet jako přemýšliví a nezávislí čtenáři.

Poskytneme Vám, účastníkům, funkční a strukturovaný návod k porozumění procesu rozvoje čtenářské a informační gramotnosti, a to i v oblasti analýzy a hodnocení. Získáte prostor pro diskusi, výměnu zkušeností a sdílení vlastní praxe.

Vzdělávací program vychází z potřeby rozvoje čtenářských kompetencí, a to nejen jako prostředků k lepšímu vzdělávání v rámci školního prostředí, ale především jako cesty k efektivnímu zvládání všech náročných životních úkolů. Čtenářská gramotnost se jeví jako jedna ze zásadních dispozic ke zvládnutí úspěšného života.

Obsahem kurzu je především práce s metodickými materiály ověřenými v praxi, analýza procesu rozvoje čtenářské gramotnosti a vytváření podpory pro rozvoj čtenářských dovedností a postojů.

Vyzkoušíte si konkrétní metody a strategie, které vedou k rozvoji čtenářské gramotnosti. Uvědomíte si různost vnímání odlišných typů textů. Osvojíte si přístup k rozvoji čtenářských kompetencí v rámci různých funkčních stylů a získáte nástroje k rozvoji kritického vnímání textu.

Nedílnou součástí semináře je i práce na individualizaci metod a metodických materiálů pro žáky (studenty) s individuálními vzdělávacími potřebami tak, abyste mohli, v rámci inkluze, plně podporovat rozvoj všech žáků (studentů).

Obsah kurzu v bodech:

  • Pojem čtenářská gramotnost
  • Motivace a podpora čtenářské gramotnosti
  • Rozvoj čtenářských kompetencí napříč obory
  • Funkční využití různých typů textů
  • Strategie a postupy vedoucí k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti
  • Kritické vnímání textu
  • Jak postupovat při rozvoji čtenářské a informační gramotnosti v podmínkách inkluze – individualizace metod
  • Metody a formy práce, tzv. příklady dobré praxe
  • Začlenění čtenářských strategií do konkrétních lekcí
  • Využití metod a postupů pro rozvoj čtenářských kompetencí
  • Diskuse nad konkrétními problémy
  • Sdílení zkušeností z vlastní praxe
*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se

ℹ️ Aktuálně nemáme v nabídce žádný termín otevřeného kurzu. Přesto můžete tento kurz poptat na klíč níže (vzdělávání pro sborovnu). ⬇️