Obsah celého vzdělávacího programu vychází z praktických zkušeností učitelů, kteří se čtenářské gramotnosti dlouhodobě věnují. Díky tomuto kurzu se naučíte pracovat s ověřenými metodickými materiály, s analýzou procesu rozvoje čtenářské gramotnosti a nakládáním s informacemi.
Získáte motivaci pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k postupnému budování požadovaného cílového stavu – čtenářsky a informačně zdatného absolventa školy. Budete mít možnost získat představu o tom, jak ke čtenářské gramotnosti přistupovat. Spolu s lektorem budete pojmenovávat úskalí a možnosti, jak jim čelit.
Nedílnou součástí semináře je i individualizace metod a metodických materiálů pro žáky s individuálními vzdělávacími potřebami.
Obsah programu v bodech:
- Proč čtenářská gramotnost? Je to záležitost češtinářů?
- Získání a udržení motivace pedagogů k rozvoji čtenářské gramotnosti
- Postupy pro rozvoj čtenářské a informační gramotnosti
- Jak postupovat při rozvoji čtenářské a informační gramotnosti v podmínkách inkluze – individualizace metod
- Metody a formy práce, které se v praxi osvědčily
- Použití metod v praxi
- Diskuze nad konkrétními problémy