Určení: pro 4. - 5. ročník
Využití: V hodinách českého jazyka při procvičování vzorů podstatných jmen (lze použít po částech: střední rod, ženský rod, mužský rod nebo při souhrnném procvičování koncovek podstatných jmen). Metoda vhodná pro žáky se specifickou poruchou učení - dysortografie, dyslexie - úspěšně nahrazuje klasickou metodu (vyhledej v textu podstatné jméno a urči vzor). Umožňuje žákům samostatné rozhodování, soustředění, poskytování pomoci spolužákovi, přijímání pomoci, ověřování svých znalostí, dovedností a schopností v bezpečném prostředí svých vrstevníků. Nedílnou součástí této aktivity je sebehodnocení žáků i hodnocení práce skupiny.
Směřujeme ke kompetencím - spolupracovat, respektovat pravidla, číst s porozuměním, samostaně se rozhodovat, hodnotit
Učivo - podstatná jména, vzory podstatných jmen, rod mužský, rod ženský, rod střední