RSS

Blog

Logopedická prevence v MŠ aneb podpora řečového rozvoje u dětí v praxi
Stále častěji se v praxi setkáváme s tím, že dětem ze své třídy obtížně při komunikaci rozumíme. Že se jich opakovaně ptáme: „Copak jsi to říkal (a)?“ Většinou dítě mluví tak nesrozumitelně, že stejně nepochopíme, co nám řeklo. Pokud nám tato situace není lhostejná, potom možná v následujících řádcích najdeme rady a motivaci, jak tuto situaci řešit.
Kdo je nejlepší učitel angličtiny na prvním stupni a jak se jím stát?
Často na svých seminářích slýchám, že nejlepší by bylo mít na každé škole rodilého mluvčího, který má samozřejmě perfektní angličtinu, nikdy nedělá chyby, používá květnatý jazyk a děti od něj odposlouchají jeho pravý a nefalšovaný přízvuk, dikci a melodii řeči. Pokud také patříte do této skupiny lidí, kteří věří, že rodilý mluvčí je ta nejlepší volba, tak věřte, že jste na omylu.
Schopnosti a dovednosti dítěte před nástupem do 1. třídy
„Co všechno by mělo dítě umět při nástupu do 1. třídy?“ Tuto otázku si jistě klade většina rodičů, jejichž děti se chystají zahájit povinnou školní docházku. Jde o otázku velmi složitou, proto bychom měli mít na paměti, že každé dítě je individuální osobnost a neměli bychom ho přísně srovnávat s ostatními.
Nový zpěvník autorů kroměřížské pedagogické školy aneb jakou píseň dětem vybrat
Vybrat pro děti vhodnou písničku, naučit se k ní instrumentální nebo pohybový doprovod a objevovat kouzlo všedního i svátečního muzicírování. To pro učitele na mnoha typech škol nabízí nový zpěvník autorských písní pro nejmladší zpěváčky, který vznikl jako reakce na pandemií uzavřené školy a umlčené hodiny hudební výchovy.
Naděje pro děti s autismem
Autismus je poruchou vývoje sociální interakce a komunikace. Jde o vrozenou odlišnost ve vývoji a fungování mozku, která způsobuje, že dítě se chová a myslí jinak než jeho vrstevníci. Má potíže v komunikaci, nedokáže adekvátně reagovat na běžné situace. Na druhou stranu v některých oblastech může dítě s autismem výrazně převyšovat ostatní, třeba v matematice, jazycích nebo polytechnice.
Rozvoj komunikačních dovedností - LOGOPEDIE- rozdělení kompetencí aneb věda v praxi
„Ušieo jabyche miko, neci jako.“ Nevím, jak rozumíte této větě a co si o ní myslíte. Ale tipuji, že pokud jste učitelky MŠ nebo 1. stupně ZŠ automaticky se snažíte najít podobná slova – česká – a překládat. Ano, přesně tak některé děti mluví a není jich málo.
Proč je dobré, aby děti lezly?
Když děti lezou, hrají si na kočičky a pejsky, je to jedině dobře. Rozvíjí hrubou motoriku a zpevňují svalstvo. Lezení je vlastně terapie k lepšímu držení těla.
Praktickými dovednostmi k praktickému životu
Pod pojmem „polytechnická výchova“ si mnozí z nás, zcela oprávněně, představí aktivity, jež směřují k rozvoji technické gramotnosti, týkající se technických záležitostí. Aktivity, při nichž děti manuálně vytváří, věnují se pracovním činnostem apod. Nesmíme však opominout ani onu uvedenou předponu – poly.
Desatero předškoláka – díl 10.
A jsme u posledního dílu „Desatera pro předškoláka“. 10. dílem končíme sérii rad a tipů, jak můžete, milí rodiče, pomoct s přípravou svého dítěte na první třídu.
Desatero předškoláka – díl 9.
Předškolní věk je nejlepší období, kdy můžeme v dětech vzbudit zájem o kulturu a rozvíjet jejich tvořivost. V devátém díle desatera se věnujeme divadlu, knížkám, zpěvu a tvořivosti.