„Naše mládež miluje přepych, má špatné mravy, opovrhuje autoritou, nerespektuje starší.“
— Isokratés
Klíčem k úspěšnosti a spokojenosti obou hlavních aktérů školního vzdělávaní, tedy učitelů
i žáků, je bezesporu autorita učitele. Právě tu by si měl učitel v rámci svých činností vybudovat. Ne každému se to ale daří a podaří.
Na otázku „Jak na to?“ se snaží odpovědět nabízený kurz.
Popis kurzu
V prostředí současné společnosti, kdy rodina ne vždy zcela naplňuje také svoji výchovnou funkci, to učitelé nemají zrovna jednoduché. Také je ale potřeba přiznat, že ne vždy je
v učitelském vzdělávání věnována dostatečná pozornost právě problematice učitelské autority. V první části si vymezíme pojmy jako je autorita, moc, kázeň a autorita učitele. Probírán bude také sociální kontext autority učitele.
Druhá část kurzu je zaměřena na pochopení nejen širších souvislostí vnímání autority v dnešní společnosti, ale i na rozklíčování možné vazby mezi autoritou a mocí a nabídne vám pohledy zejména na vlastní osobnost a vaše typické chování, které následně do vlastního chování mohou promítat vaši žáci. Zaměříme se také na stěžejní atributy autority učitele.
Cíl kurzu
Pochopíte širší souvislosti vnímání autority. Dozvíte se, jak pracovat s vlastní osobností a vlastním chováním s cílem budování autority u svých žáků.
Obsah kurzu v bodech
Sociální kontext autority učitele
Vymezení pojmů: autorita, moc, kázeň a autorita učitele
Osobnost učitele a jeho chování
Stěžejní atributy autority učitele