Aktuální otázky ochrany osobních údajů ve školství

VZD00476
Akreditace MŠMT čj.
bez akreditace
Zaměření kurzu (kategorie)
Legislativa
Hodinová dotace kurzu
4
Vhodné i pro šablony
ANO
Na školy se valí řada nových úkolů spojených s pokračování opatření zavedených kvůli epidemii koronaviru, ať už se jedná o pilotní zavádění kombinované výuky, testování žáků i zaměstnanců, případně další situace, které přináší nové požadavky v oblasti ochrany osobních údajů. Kde všude lze narazit na GDPR? V případě obnovené prezenční, případně kombinované výuky se ředitelé setkávají s dilematem, jak ochránit zdraví žáků a nepřekročit jejich zákonné právo na ochranu osobních údajů, jak vysvětlit rodičům ochranu údajů při testování apod.

Distanční, případně kombinovaná výuka představuje pro školy nejen náročnou organizační výzvu, ale je spojena i s otazníky v ochraně osobních údajů. Vznikají nové nároky na založení účtů, bezpečnost přenosu a komunikaci v online prostředí. V případě osobních kontaktů se navíc přidává řada otázek spojených s ochranou zdraví. 

Školy v průběhu distanční výuky objevily možnosti řešení záležitostí online. Některé způsoby komunikace a prezentace zůstanou zachovány i při návratu do normálního života. Zůstanou zachovány emailové účty žáků a zadávání úkolů před online nástroje i komunikace pomocí IT nástrojů. Školy také zvýšily způsoby své prezentace na sociálních sítích a začaly využívat jejich možnosti.

Jako ředitel školy se ptáte, kde jsou hranice vašich kompetencí, co musíte nebo smíte po žácích, zákonných zástupcích nebo zaměstnancích vyžadovat. Zaměříme se na specifika online komunikace a výuky, na potřebné kroky pro testování s ohledem na GDPR a neopomineme ani dilema mezi ochranou zdraví a ochranou osobních údajů.

Přehled témat na kurzu:

Ochrana osobních údajů v prostředí online výuky:
  • zřízení e-mailového účtu žákům/studentům
  • online přenos výuky a jeho náležitosti
  • záznam výuky – jak s ním nakládat
  • postavení pedagogického pracovníka při online vzdělávání

IT nástroje pro vzdálenou výuku a jejich rizika s ohledem na GDPR

  • využití vlastních IT nástrojů versus nástrojů školy
  • užití cloudu zřizovatele versus užití komerčních cloudových nástrojů
  • archivace dat v souvislosti s ochranou osobních údajů

Testování žáků a zaměstnanců:

  • samotesty
  • PCR testy a smlouva s laboratoří
  • uchování výsledků testů
  • osobní údaje zákonných zástupců

Prezentace školy na webových stránkách a sociálních sítích:

  • za jakých podmínek lze zveřejňovat fotografie a audio a video záznamy na webových stránkách
  • za jakých podmínek lze zveřejňovat fotografie a audio a video záznamy na sociálních sítích

Veškeré vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.
Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit z šablon OP JAK.
Veškeré kurzy z naší nabídky lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.
Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Máte otázky? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Buďte s námi hvězdou kabinetu!

Vyberte si odměnu za Váš profesní rozvoj.

Na školy se valí řada nových úkolů spojených s pokračování opatření zavedených kvůli epidemii koronaviru, ať už se jedná o pilotní zavádění kombinované výuky, testování žáků i zaměstnanců, případně další situace, které přináší nové požadavky v oblasti ochrany osobních údajů. Kde všude lze narazit na GDPR? V případě obnovené prezenční, případně kombinované výuky se ředitelé setkávají s dilematem, jak ochránit zdraví žáků a nepřekročit jejich zákonné právo na ochranu osobních údajů, jak vysvětlit rodičům ochranu údajů při testování apod.

Distanční, případně kombinovaná výuka představuje pro školy nejen náročnou organizační výzvu, ale je spojena i s otazníky v ochraně osobních údajů. Vznikají nové nároky na založení účtů, bezpečnost přenosu a komunikaci v online prostředí. V případě osobních kontaktů se navíc přidává řada otázek spojených s ochranou zdraví. 

Školy v průběhu distanční výuky objevily možnosti řešení záležitostí online. Některé způsoby komunikace a prezentace zůstanou zachovány i při návratu do normálního života. Zůstanou zachovány emailové účty žáků a zadávání úkolů před online nástroje i komunikace pomocí IT nástrojů. Školy také zvýšily způsoby své prezentace na sociálních sítích a začaly využívat jejich možnosti.

Jako ředitel školy se ptáte, kde jsou hranice vašich kompetencí, co musíte nebo smíte po žácích, zákonných zástupcích nebo zaměstnancích vyžadovat. Zaměříme se na specifika online komunikace a výuky, na potřebné kroky pro testování s ohledem na GDPR a neopomineme ani dilema mezi ochranou zdraví a ochranou osobních údajů.

Přehled témat na kurzu:

Ochrana osobních údajů v prostředí online výuky:
  • zřízení e-mailového účtu žákům/studentům
  • online přenos výuky a jeho náležitosti
  • záznam výuky – jak s ním nakládat
  • postavení pedagogického pracovníka při online vzdělávání

IT nástroje pro vzdálenou výuku a jejich rizika s ohledem na GDPR

  • využití vlastních IT nástrojů versus nástrojů školy
  • užití cloudu zřizovatele versus užití komerčních cloudových nástrojů
  • archivace dat v souvislosti s ochranou osobních údajů

Testování žáků a zaměstnanců:

  • samotesty
  • PCR testy a smlouva s laboratoří
  • uchování výsledků testů
  • osobní údaje zákonných zástupců

Prezentace školy na webových stránkách a sociálních sítích:

  • za jakých podmínek lze zveřejňovat fotografie a audio a video záznamy na webových stránkách
  • za jakých podmínek lze zveřejňovat fotografie a audio a video záznamy na sociálních sítích

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Kurz na zakázku – „na klíč“ pro sborovnu

Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.

Výhody kurzu na klíč:

  • Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
  • Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
  • Termín a čas si vyberete sami.
  • Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
  • Posílíte vztahy mezi kolegy.
Chcete uspořádat tento kurz pro sborovnu? Vyplňte poptávku.