VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici

Agresivní, hyperaktivní a hypoaktivní dítě v MŠ

Kód: VZD00003

  Máme akreditaci Ministerstva školství ČR

  Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání

Dostupnost: Zboží bohužel není skladem
Dodací lhůta: 2-5 dní
2 390 Kč
- +
,,Výchova dětí je činnost, při níž musíme obětovat čas, abychom ho získali.“
- Jean Jacques Russeau


Jak zvládnout agresivní dítě? Jak mu pomoci?

Popis kurzu

Připravili jsme pro Vás vzdělávací akci zaměřenou na problém agresivity a poruch chování dětí v mateřských školách a možnosti jejich řešení.
Seznámíte se s vlivy dědičnosti, rodinného prostředí a společnosti na sílení agresivních tendencí jedince.  
Součástí semináře je téma spolupráce s rodiči agresivního dítěte, otázka nevhodných výchovných stylů v rodině a případy, kdy může být zdrojem agrese sám pedagog

V teoretické časti se zaměříte se na oblast rozpoznání forem, směrů a příčin agrese a na vymezení poruch chování (hyperaktivita, hypoaktivita, ADHD, LMD).  Znalost podnětů a spouštěčů agresivního chování je podmínkou adekvátního chování pedagoga při řešení těchto situací. Seznámíte se s otázkou trestů, pravidly při jejich používání i s alternativními možnostmi řešení konfliktních situací.

V praktické části Vám zkušení lektoři představí modelové situace konfliktního chování a příklady řešení problémů z praxe. 
Součástí kurzu je i práce s modelem pesoterapie (základní sociální potřeby dítěte: potřeba místa, podpory, péče, bezpečí a limitu) a praktické ukázky uspokojování těchto potřeb pomocí práce s tělem u hyperaktivních, hypoaktivních a agresivních dětí.

Cíl kurzu

Zlepšit kompetence pedagogů při práci s agresivními, hyperaktivními a hypoaktivními dětmi v mateřských školách a jejich spolupráci s rodiči při řešení konfliktního chování. 

Obsah kurzu v bodech:
  • vymezení hyperaktivity, hypoaktivity a agresivity; 
  • pojem ADHD, LMD, příčiny vzniku;
  • rozpoznání forem, směrů a příčin agrese;
  • rozdíl mezi asertivitou a agresivitou;
  • podněty a spouštěče agresivního chování;
  • vlivy dědičnosti, rodinného prostředí a společnosti;
  • formování nevhodných výchovných stylů v rodině;
  • pedagog jako zdroj agresivního chování,
  • práce s rodičem agresivního dítěte;
  • možnosti řešení agrese v předškolním zařízení;
  • trest (pravidla, způsoby, formy);
  • alternativní možnosti řešení;
  • pesoterapie (vymezení základních sociálních potřeb dítěte – potřeba místa, podpory, péče, bezpečí a limitu), agresivní chování dítěte jako projev neuspokojení těchto základních potřeb;
  • práce s tělem u hyperaktivních, hypoaktivních a agresivních dětí;
  • diskuze.
,,Výchova dětí je činnost, při níž musíme obětovat čas, abychom ho získali.“
- Jean Jacques Russeau


Jak zvládnout agresivní dítě? Jak mu pomoci?

Popis kurzu

Připravili jsme pro Vás vzdělávací akci zaměřenou na problém agresivity a poruch chování dětí v mateřských školách a možnosti jejich řešení.
Seznámíte se s vlivy dědičnosti, rodinného prostředí a společnosti na sílení agresivních tendencí jedince.  
Součástí semináře je téma spolupráce s rodiči agresivního dítěte, otázka nevhodných výchovných stylů v rodině a případy, kdy může být zdrojem agrese sám pedagog

V teoretické časti se zaměříte se na oblast rozpoznání forem, směrů a příčin agrese a na vymezení poruch chování (hyperaktivita, hypoaktivita, ADHD, LMD).  Znalost podnětů a spouštěčů agresivního chování je podmínkou adekvátního chování pedagoga při řešení těchto situací. Seznámíte se s otázkou trestů, pravidly při jejich používání i s alternativními možnostmi řešení konfliktních situací.

V praktické části Vám zkušení lektoři představí modelové situace konfliktního chování a příklady řešení problémů z praxe. 
Součástí kurzu je i práce s modelem pesoterapie (základní sociální potřeby dítěte: potřeba místa, podpory, péče, bezpečí a limitu) a praktické ukázky uspokojování těchto potřeb pomocí práce s tělem u hyperaktivních, hypoaktivních a agresivních dětí.

Cíl kurzu

Zlepšit kompetence pedagogů při práci s agresivními, hyperaktivními a hypoaktivními dětmi v mateřských školách a jejich spolupráci s rodiči při řešení konfliktního chování. 

Obsah kurzu v bodech:
  • vymezení hyperaktivity, hypoaktivity a agresivity; 
  • pojem ADHD, LMD, příčiny vzniku;
  • rozpoznání forem, směrů a příčin agrese;
  • rozdíl mezi asertivitou a agresivitou;
  • podněty a spouštěče agresivního chování;
  • vlivy dědičnosti, rodinného prostředí a společnosti;
  • formování nevhodných výchovných stylů v rodině;
  • pedagog jako zdroj agresivního chování,
  • práce s rodičem agresivního dítěte;
  • možnosti řešení agrese v předškolním zařízení;
  • trest (pravidla, způsoby, formy);
  • alternativní možnosti řešení;
  • pesoterapie (vymezení základních sociálních potřeb dítěte – potřeba místa, podpory, péče, bezpečí a limitu), agresivní chování dítěte jako projev neuspokojení těchto základních potřeb;
  • práce s tělem u hyperaktivních, hypoaktivních a agresivních dětí;
  • diskuze.
*
*
*