"Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své učitele."
- Sokrates
Ano, už starověký pedagog Sokrates si stěžuje na nevychovanost svých žáků. Od dob starověku však velmi pokročila diagnostika poruch chování a dnešní pedagog by měl umět rozlišovat mezi dítětem, které má ADHD nebo jiná omezení, jež není schopno jednoduše samo ovlivnit, a dítětem, které “jen” ztratilo vztah k autoritám, ať už školním nebo jiným.
Jak na to?
Popis kurzu Připravili jsme pro Vás vzdělávací program, kde
získáte doporučení pro rozlišení poruchy chování a nevhodného výchovného vedení. Seznámíte se se
základními informacemi o ADHD (Attention Deficit Hyperaktivity Disorder). Získáte
náměty a techniky pro práci s dětmi s touto diagnózou a jejich
rodiči. Orientačně se seznámíte
s pojmem opoziční chování a projevy ADHD v dospělosti.
Cíl kurzu Získat základní poznatky o ADHD (pojem, projevy, diagnostika) a
osvojit si správné postupy při práci
se žáky s nežádoucím chováním.
(Absolvování kurzu neopravňuje účastníky k provádění diagnostiky ADHD).
Obsah kurzu v bodech:- ADHD v mezinárodní klasifikaci nemocí;
- starší pojetí ADHD/ADD, LMD;
- základní pojmy, příčiny, projevy;
- diagnostika ADHD;
- diagnostická kritéria pro screening ADHD;
- předpoklady zdravého vývoje dítěte, uspokojování biologických, psychických a sociálních potřeb;
- nenasycení potřeb jako jedna z příčin nevhodného chování;
- náměty pro práci s dětmi v předškolním a školním věku;
- spolupráce s rodiči, doporučení pro rodiče;
- opoziční chování, jeho projevy a diagnostika;
- přístup k žákům s opozičním chováním;
- ADHD u dospívajících a dospělých, přetrvávání obtíží do dospělosti, možnosti diagnostiky, doporučení pro tuto věkovou kategorii.