ADHD nebo nedostatečné výchovné vedení?

VZD02789
Cílová skupina
ZŠ 2. stupeňZŠ 1. stupeňŠD/ŠKAsistent pedagoga
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-21921/2021-4-686
Zaměření kurzu (kategorie)
Poruchy a spec. vzděl. potřeby
Hodinová dotace kurzu
86
Vhodné i pro šablony
ANO
"Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své učitele." 
- Sokrates

Ano, už starověký pedagog Sokrates si stěžuje na nevychovanost svých žáků. Od dob starověku však velmi pokročila diagnostika poruch chování a dnešní pedagog by měl umět rozlišovat mezi dítětem, které má ADHD nebo jiná omezení, jež není schopno jednoduše samo ovlivnit, a dítětem, které “jen” ztratilo vztah k autoritám, ať už školním nebo jiným. 
Jak na to?

Popis kurzu

Připravili jsme pro Vás vzdělávací program, kde získáte doporučení pro rozlišení poruchy chování a nevhodného výchovného vedení. Seznámíte se se základními informacemi o ADHD (Attention Deficit Hyperaktivity Disorder). Získáte náměty a techniky pro práci s dětmi s touto diagnózou a jejich rodiči. Orientačně se seznámíte s pojmem opoziční chování a projevy ADHD v dospělosti.

Cíl kurzu

Získat základní poznatky o ADHD (pojem, projevy, diagnostika) a osvojit si správné postupy při práci se žáky s nežádoucím chováním.
(Absolvování kurzu neopravňuje účastníky k provádění diagnostiky ADHD).

Obsah kurzu v bodech:
  • ADHD v mezinárodní klasifikaci nemocí;
  • starší pojetí ADHD/ADD, LMD; 
  • základní pojmy, příčiny, projevy;
  • diagnostika ADHD;
  • diagnostická kritéria pro screening ADHD; 
  • předpoklady zdravého vývoje dítěte, uspokojování biologických, psychických a sociálních potřeb;
  • nenasycení potřeb jako jedna z příčin nevhodného chování;
  • náměty pro práci s dětmi v předškolním a školním věku;
  • spolupráce s rodiči, doporučení pro rodiče;
  • opoziční chování, jeho projevy a diagnostika;
  • přístup k žákům s opozičním chováním;
  • ADHD u dospívajících a dospělých, přetrvávání obtíží do dospělosti, možnosti diagnostiky, doporučení pro tuto věkovou kategorii.
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

"Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své učitele." 
- Sokrates

Ano, už starověký pedagog Sokrates si stěžuje na nevychovanost svých žáků. Od dob starověku však velmi pokročila diagnostika poruch chování a dnešní pedagog by měl umět rozlišovat mezi dítětem, které má ADHD nebo jiná omezení, jež není schopno jednoduše samo ovlivnit, a dítětem, které “jen” ztratilo vztah k autoritám, ať už školním nebo jiným. 
Jak na to?

Popis kurzu

Připravili jsme pro Vás vzdělávací program, kde získáte doporučení pro rozlišení poruchy chování a nevhodného výchovného vedení. Seznámíte se se základními informacemi o ADHD (Attention Deficit Hyperaktivity Disorder). Získáte náměty a techniky pro práci s dětmi s touto diagnózou a jejich rodiči. Orientačně se seznámíte s pojmem opoziční chování a projevy ADHD v dospělosti.

Cíl kurzu

Získat základní poznatky o ADHD (pojem, projevy, diagnostika) a osvojit si správné postupy při práci se žáky s nežádoucím chováním.
(Absolvování kurzu neopravňuje účastníky k provádění diagnostiky ADHD).

Obsah kurzu v bodech:
  • ADHD v mezinárodní klasifikaci nemocí;
  • starší pojetí ADHD/ADD, LMD; 
  • základní pojmy, příčiny, projevy;
  • diagnostika ADHD;
  • diagnostická kritéria pro screening ADHD; 
  • předpoklady zdravého vývoje dítěte, uspokojování biologických, psychických a sociálních potřeb;
  • nenasycení potřeb jako jedna z příčin nevhodného chování;
  • náměty pro práci s dětmi v předškolním a školním věku;
  • spolupráce s rodiči, doporučení pro rodiče;
  • opoziční chování, jeho projevy a diagnostika;
  • přístup k žákům s opozičním chováním;
  • ADHD u dospívajících a dospělých, přetrvávání obtíží do dospělosti, možnosti diagnostiky, doporučení pro tuto věkovou kategorii.

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.
Kdo bude lektorem kurzů?

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme