"Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své učitele." 
- SokratesAno, už starověký pedagog Sokrates si stěžuje na nevychovanost svých žáků. Od dob starověku však velmi pokročila diagnostika poruch chování a dnešní pedagog by měl umět rozlišovat mezi dítětem, které má ADHD nebo jiná omezení, jež není schopno jednoduše samo ovlivnit, a dítětem, které “jen” ztratilo vztah k autoritám, ať už školním nebo jiným. 
Jak na to?
Popis kurzuPřipravili jsme pro Vás vzdělávací program, kde 
získáte doporučení pro rozlišení poruchy chování a nevhodného výchovného vedení. Seznámíte se se 
základními informacemi o ADHD (Attention Deficit Hyperaktivity Disorder). Získáte 
náměty a techniky pro práci s dětmi s touto diagnózou a jejich 
rodiči. Orientačně se seznámíte 
s pojmem opoziční chování a projevy ADHD v dospělosti.
Cíl kurzuZískat základní poznatky o ADHD (pojem, projevy, diagnostika) a 
osvojit si správné postupy při práci 
se žáky s nežádoucím chováním.
(Absolvování kurzu neopravňuje účastníky k provádění diagnostiky ADHD).
Obsah kurzu v bodech:- ADHD v mezinárodní klasifikaci nemocí;
 - starší pojetí ADHD/ADD, LMD; 
 - základní pojmy, příčiny, projevy;
 - diagnostika ADHD;
 - diagnostická kritéria pro screening ADHD; 
 - předpoklady zdravého vývoje dítěte, uspokojování biologických, psychických a sociálních potřeb;
 - nenasycení potřeb jako jedna z příčin nevhodného chování;
 - náměty pro práci s dětmi v předškolním a školním věku;
 - spolupráce s rodiči, doporučení pro rodiče;
 - opoziční chování, jeho projevy a diagnostika;
 - přístup k žákům s opozičním chováním;
 - ADHD u dospívajících a dospělých, přetrvávání obtíží do dospělosti, možnosti diagnostiky, doporučení pro tuto věkovou kategorii.