Určení: pro 6. - 7. ročník
Využití: Metoda „hopsavého rébusu“, stejně jako u katalogových listů VV-028.14 a VV-030.10, rozvíjí zejména schopnost pracovat samostatně, svým tempem a zejména s využitím svých dosavadních vědomostí o tématu. Tato metoda povzbuzuje žáky k tomu, aby využívali již existujícího poznání, které si osvojili, a logického uvažování k dalšímu aktivnímu učení. Poznatky nejsou žákům předkládány v hotové podobě, ale způsob práce je vede k vlastní aktivitě a rovněž k sebehodnocení. Soubor otázek, který je úvodní i závěrečnou aktivitou, žákovi zřetelně a jednoznačně umožní jeho vlastní pokrok. Metoda přispívá k individualizaci a vnitřní diferenciaci výuky. Obsahem katalogového listu je téma renesanční architektury v Čechách a renesančního malířství a sochařství v Evropě. Důležitým aspektem tohoto projektu je integrace daného tématu mezi předměty výtvarné výchovy a dějepisu.
Směřujeme ke kompetencím - být aktivní, mít kulturní přehled, logicky uvažovat, sebehodnotit, umění se učit
Učivo - renesanční česká architektura, renesanční evropské malířství, renesanční evropské sochařství, výtvarné umění renesance