Záměr celku: Prostřednictvím průvodce pana Dubínka poukázat na rozmanitost a krásu našich lesů, na užitek, který člověku poskytují, seznámit děti se stromy a jejich plody, houbami a živočichy, které v lese můžeme potkat. Jak název napovídá, veškeré činnosti směřují k tomu, aby bylo tajemství, jež les skýtá, dětem objasněno, aby všemožné lesní tajuplnosti a záhady byly odtajněny a les se tak stal místem, kde budou předškoláci s paní učitelkou, ale i s rodiči se zájmem trávit svůj čas.
Činnosti: Práce s knihami, grafické a výtvarné činnosti s různými materiály, praktické činnosti v přírodě i ve třídě, pozorování, rozhovor, multisenzoriální činnosti, orientace v prostoru, smyslové hry.
Výstupy: Aktivně naslouchat a dozvídat se nové věci, poznávat svět přírody a jeho pestrost, osvojit si elementární poznatky o světě přírody a být citlivý k přírodě, ovládat jemnou motoriku a koordinaci oka a ruky, podporovat samostatnost, sebedůvěru dětí, uvědomovat si citové prožitky, podporovat tvořivost, experimentovat s výtvarným a výtvarně netradičním materiálem, vnímat všemi smysly, soustředit se na činnost a udržet pozornost, rozvíjet fonematický sluch, hudební dovednosti, hrubou a jemnou motoriku.