Využití: Pozorování přírodního prostředí v zimním období, zkoumání vlastností sněhu, rozvoj fantazie, obrazotvornosti, posilování sebevědomí dětí, začleňování dětí s handicapem do kolektivu zdravých jedinců, koordinace pohybu v přírodním terénu, cvičení rychlé reakce, postřehu, učení se přizpůsobení a práci ve skupině, rozvoj komunikace, hra s barvami - vytváření barevných kompozic, vyjadřování svých pocitů a respektování pocitů druhých.
Směřujeme ke kompetencím - zacházet s výtvarným materiálem (BIO), využívat zkušenosti k učení (PSY), spolupracovat (SOC), spoluvytvářet pohodu prostředí (SOC, ENV), respektovat a být respektován (SOC, INT), vyjadřovat své představy (SOC), prožívat a projevovat co cítí (PSY), respektovat osobní odlišnosti (INT), osvojit si elementární poznatky o sobě (ENV), vnímat svět, že má svůj řád - podnebí (ENV) Činnosti - vycházka, zkoumání vlastností sněhu, pozorování stop, honička sněhová, na domečky, otiskování postavy do sněhu, obkreslování postavy, poslech relaxační hudby, hry s barvou, rozhovor