mail tisk

Osobnostně sociální rozvoj pedagogů mateřských škol (40 hodin)

Rozsah: 40 vyučovacích hodin (5 dnů)

Akreditace MŠMT č. j.: MSMT - 6513/2017-1-337

KURZ K ŠABLONÁM PRO MATEŘSKÉ ŠKOLY (aktivita č. I/2.1)

 

Tento program jsme vytvořili s cílem podpory pedagogů mateřských škol při jejich každodenní práci.

Spolu s lektorem se budete věnovat vlastnímu sebepoznání, týmu a práci v něm, asertivnímu řešení konfliktů, time-magamentu, prezentačním dovednostem a v neposlední řadě se zaměříte na syndrom vyhoření. Každý z nás si najde cestu svého rozvoje…

Blok I. – Sebepoznání

V první části se zaměříme především na vaši osobnost a budeme se věnovat reflexi reakcí a jejich zvládnutí v kontaktu s ostatními lidmi – dětmi i dospělými. Cílem tohoto bloku je vaše vlastní sebepoznání.

Blok II. – Tým a týmová spolupráce

V druhé části programu se dozvíte o zákonitostech ve fungování profesních skupin a o zákonitostech vývoje týmu.

Naučíte se uplatňovat výhody dobře fungujících týmů v práci škol. Získáte znalosti o metodách, jimiž lze řešit stresové situace, které nastávají v každém pracovním kolektivu. Školní prostředí je oproti jiným profesím komplikovanější tím, že ho vytváří složitá síť vztahů – s rodiči, veřejností, se žáky, mezi učiteli, s vedením školy. Tento seminář vám pomůže nastartovat změny a řídit vzájemné vztahy.

Blok III. – Asertivní řešení konfliktů

Obsahem tohoto bloku je předání základních informací k tématu asertivity a řešení konfliktů. Ujasníte si rozdíly mezi agresivní, pasivní a asertivní komunikací a z toho vyplývající nástroje k řešení nepříjemných až konfliktních situací. Seznámíte se s fungováním asertivních přístupů.

Cílem tohoto modulu je vnést asertivitu do školního prostředí, jako nástroj dorozumění se, vyjasňování i hledání kompromisů.

Blok IV. – Time-management

Řízení času souvisí s problematikou zvládání stresu a efektivním naplánováním vlastního pracovního času. Naučíte se stanovovat priority během pracovní činnosti, analyzovat pracovní úkoly. Pochopíte jaká je struktura jednotlivých a dílčích cílů.  Naučíte se analýze časových ztrát, rozpoznání ztrátových faktorů a následné práci s nimi. Vše si prakticky vyzkoušíte na modelových situacích.

Blok V. – Jak nevyhořet

Víte, co je syndrom vyhoření? Jaké jsou postupy k udržení radosti při práci?

Obsahem tohoto vzdělávacího bloku je ujasnění všeho, co předchází riziku vyhoření.

Většina učitelů má svou práci velmi ráda a má ráda také svoje žáky. Potřebujete však oporu a pomoc při hledání pozitivních aspektů pedagogické práce. Vlivem dlouhodobého pobývání v situacích, které jsou emocionálně náročné, dochází u některých z vás k tělesnému, citovému a duševnímu vyčerpání. Vyhoření postihuje právě lidi, kteří vstupují do zaměstnání s velkou mírou nadšení, jsou velmi motivováni a očekávají, že jejich práce je smyslem jejich života.

Seznámíme vás s modely chování, které vám umožní radovat se z vlastní práce a svoje nadšení přenášet i na žáky.

Blok VI. – Prezentační dovednosti ve školním prostředí

Předpokladem kvalitní a efektivní výuky je aktivizace žáků. Jednou z cest je vizualizace výuky využitím prezentačních nástrojů. Seznámíme vás s praktickými ukázkami a společně promyslíme různé technické možnosti.

Budeme se věnovat využívání interaktivních tabulí, flipchartů, projektorů, počítačů a internetu. Zaměříme se i na software, který můžete při práci využít.

 

Účastnický poplatek: 6.450 Kč


Volné termíny:

30. 10. 2017,
31. 10. 2017,
27. 11. 2017,
1. 12. 2017,
7. 12. 2017
od 9.00 hod.
VIC ČVUT, Zikova 2, Praha 6
Mgr. Květa Hrbková


Lektorka Mgr. Květa Hrbková

Vzdělání

  • VŠ UJAK Pedagogika – andragogika

Praxe

  • Lektorka vzdělávání dospělých s více jak 20 letou praxí
  • Psychoterapeutka
  • Lektorka DVPP

Zaměření

  • Psychická stabilita pedagogů
  • Rozvoj osobnosti
  • Zvládání složitých životních situací
  • Komunikace v pracovních týmech a s rodiči
  • Supervize a koučování
  • a další

Osobní motto

  • Život je mozaika, složená z malých, nepatrných radostí.
    L. A. Seneca


TIP: Tento seminář můžeme uspořádat i pro větší počet učitelů nebo pro celý pedagogický sbor. V případě zájmu nás můžete kontaktovat prostřednictvím poptávkového fomuláře, na telefonním čísle 607 040 733 nebo na mailové adrese infra@infracz.cz.

 

<< zpět