Využití: Uvedeno u každé aktivity.
Směřujeme ke kompetencím - zacházet s výtvarným materiálem (BIO), rozvíjet fantazii, rozvíjet tvořivost (PSY), experimentovat s výtvarným materiálem (PSY), spolupracovat, respektovat (INT, SOC), vnímat a rozlišovat barvy (PSY), zvládat koordinaci oka a ruky (BIO)
Činnosti - uvedeny u každé aktivity
1. MÁME RÁDI JABLÍČKA A HRUŠKY ANEB INSPIRACE DÍLEM G. BRAQUA
Využití: Metoda rozvíjí kreativitu a výtvarnou citlivost při tvorbě kompozice s ovocem. Seznamuje s různými druhy papírů, rozvíjí manuální dovednosti - trhání a lepení. Seznamuje s malířem G. Braquem.
Činnosti - koláž, malba
2. OBAL NA MARMELÁDU NEBO POVIDLA
Využití: Metoda rozvíjí fantazii a tvořivost při práci s různými materiály a seznamuje děti s jednotlivými druhy ovoce - jablkem, hruškou, švestkou. Činnosti - prostorová práce
3. BONBONOVÉ ZÁVĚSY
Využití: Rozvíjíme tvořivost, fantazii a dovednost plastického vytváření z modelovací hmoty - moduritu. Zároveň se děti seznámí s různými druhy bonbonů.
Činnosti - prostorová práce
4. ŠLEHAČKOVÝ POHÁR
Využití: Metoda rozvíjí fantazii a kreativitu při tvorbě s různými materiály. Dále rozvíjí technické výtvarné schopnosti - mačkání a lepení. Děti se seznámí s různými druhy ovoce a naučí se, jak se dělá šlehačkový pohár. Seznámí se s umělcem Claesem Oldenburgem a jeho dílem.
Činnosti - prostorová práce
5. DORT, KTERÝ BYCH CHTĚL K NAROZENINÁM
Využití: Metoda podporuje rozvoj fantazie a kreativity při tvorbě s různými zbytkovými materiály a práci na velkém formátu papíru.
Činnosti - koláž