Ergonomie a rozvoj dětské kresby

VZD00332
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeňŠD/ŠKAsistent pedagoga
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-15159/2022-5-499
Zaměření kurzu (kategorie)
Grafomotorika
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

Seminář zprostředkovává pedagogům pohled na výtvarný projev dítěte z hlediska správné ergonomie. Webinář vymezuje a objasňuje příčiny a následky grafomotorických  potíží u dětí v mateřské škole a v 1. tř. ZŠ. Obsahem semináře je základní  terminologie, diagnostické, reedukační a podpůrné formy systematické péče,  smysl  a význam týmové spolupráce rodičů, školy a speciálního pedagoga. Lektorka  přiblíží účastníkům problematiku řady témat - specializace a spolupráce  mozkových hemisfér, lateralizace, specifika praváctví – leváctví, ambidextrie,  nevyhraněná lateralita, správný úchop psacího náčiní a jeho význam.

Představí jim možnosti reedukace nesprávného úchopu u dětí, příklady z praxe, ale také nabídku vhodných ergonomických pomůcek na trhu a optimální možnosti pomoci. Cílem  vzdělávacího programu je, aby pedagogové získali náhled na problematiku  ergonomie psaní a rozvoje grafomotoriky a na základě včasného rozpoznání příčiny  grafomotorických obtíží, byli schopní provést včasnou diagnostiku. Absolventi by  měli být schopní analyzovat odborná doporučení speciálního pedagoga, PPP a  sledovat osobní vývoj dítěte a vytvářet vhodné podmínky pro vstup do ZŠ.

 Témata: 

  • základní terminologie, příčiny vzniku grafomotorických obtíží, důsledky
  • diagnostika grafomotorických obtíží dítěte, lateralizace
  • ergonomie a výtvarný projev dítěte
  • vývoj dítěte, uvědomění si vlastního „JÁ“, role  předškoláka, školáka
  • dětská kresba v souvislosti s úrovní  grafomotoriky, jednotlivé formy
  • citlivé vedení a přiměřená motivace při  grafomotorických obtížích
  • reedukace grafomotorických obtíží dítěte,  správný sed, úchop psacího náčiní
  • nabídka vhodných ergonomických  pomůcek na trhu, optimální možnosti
    pomoci
  • rozbor příkladů z praxe - je  vhodné přinést obrázky dětí předškolního věku (postava, dům, strom, rodina,  zvíře…)
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Seminář zprostředkovává pedagogům pohled na výtvarný projev dítěte z hlediska správné ergonomie. Webinář vymezuje a objasňuje příčiny a následky grafomotorických  potíží u dětí v mateřské škole a v 1. tř. ZŠ. Obsahem semináře je základní  terminologie, diagnostické, reedukační a podpůrné formy systematické péče,  smysl  a význam týmové spolupráce rodičů, školy a speciálního pedagoga. Lektorka  přiblíží účastníkům problematiku řady témat - specializace a spolupráce  mozkových hemisfér, lateralizace, specifika praváctví – leváctví, ambidextrie,  nevyhraněná lateralita, správný úchop psacího náčiní a jeho význam.

Představí jim možnosti reedukace nesprávného úchopu u dětí, příklady z praxe, ale také nabídku vhodných ergonomických pomůcek na trhu a optimální možnosti pomoci. Cílem  vzdělávacího programu je, aby pedagogové získali náhled na problematiku  ergonomie psaní a rozvoje grafomotoriky a na základě včasného rozpoznání příčiny  grafomotorických obtíží, byli schopní provést včasnou diagnostiku. Absolventi by  měli být schopní analyzovat odborná doporučení speciálního pedagoga, PPP a  sledovat osobní vývoj dítěte a vytvářet vhodné podmínky pro vstup do ZŠ.

 Témata: 

  • základní terminologie, příčiny vzniku grafomotorických obtíží, důsledky
  • diagnostika grafomotorických obtíží dítěte, lateralizace
  • ergonomie a výtvarný projev dítěte
  • vývoj dítěte, uvědomění si vlastního „JÁ“, role  předškoláka, školáka
  • dětská kresba v souvislosti s úrovní  grafomotoriky, jednotlivé formy
  • citlivé vedení a přiměřená motivace při  grafomotorických obtížích
  • reedukace grafomotorických obtíží dítěte,  správný sed, úchop psacího náčiní
  • nabídka vhodných ergonomických  pomůcek na trhu, optimální možnosti
    pomoci
  • rozbor příkladů z praxe - je  vhodné přinést obrázky dětí předškolního věku (postava, dům, strom, rodina,  zvíře…)

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeň, ŠD/ŠK, , Asistent pedagoga
Termín kurzu
22.11.2024 - 22.11.2024
Město konání
Praha
Poznámka k termínu
(9.00 - 15.30 hodin)
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
2 400 Kč / osobu
Vyberte počet osob
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeň, ŠD/ŠK, , Asistent pedagoga
Termín kurzu
13.12.2024 - 13.12.2024
Město konání
On-line webinář
Poznámka k termínu
(8.30 - 16.00 hodin)
Adresa místa konání
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
2 300 Kč / osobu
Vyberte počet osob
Kdo bude lektorem kurzů?

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme