Určení: pro 4. ročník
Využití: Příspěvek slouží k podání ucelenějšího pohledu na praktické pojetí čtenářských dílen a jejich významu pro rozvoj čtenářství u dětí mladšího školního věku (4. třída). Součástí příspěvku je deset příprav čtenářských dílen, které byly vytvořeny v rámci projektu MŠMT výzvy číslo 56. Prostřednictvím činností se uplatňují mezipředmětové vztahy: Informační a komunikační technologie, Člověk a jeho svět, Člověk a společnost, Člověk a příroda, Člověk a svět práce, Umění a kultura a naplňují se průřezová témata: Mediální výchova, Osobnostní a sociální výchova, Environmentální výchova.
Směřujeme ke kompetencím - získávat informace a umět je využít, rozšiřovat si slovní zásobu, kultivovat psaný i mluvený projev, samostatně uvažovat, rozvíjet čtenářskou gramotnost
Učivo - čtenářská dílna, čtení s porozuměním, dotazník, pověst, pohádka