RSS

Blog

Tematické aktivity: Velikonoce
Blíží se nám Velikonoční pondělí, a tak v tomto článku naleznete zajímavou inspiraci na aktivity, díky kterým si tyto svátky jara jistě užijete!
Techniky pro rozvoj emoční inteligence pro třídy MŠ a 1. stupeň ZŠ - I. díl
Minulé dva příspěvky byly o emocích, o základu – jak je vnímat, jak jim rozumět, co dělat a nedělat. Další mé články budou navazovat, takže se vždy, prosím, vracejte k těm teoretickým základům.
Další vzdělávání pedagogických pracovníků
Další vzdělávání pedagogických pracovníků má význam nejen na samotný průběh a výkon práce, ale je to také jedna z forem prevence syndromu vyhoření.
Tematické aktivity: Den vody
Dne 23. března slavíme „Den vody“. V dnešním článku naleznete mnoho inspirace v podobě tematických aktivit pro zábavu i rozvoj dětí.
Sebehodnocení a zpětná vazba dětí
Sebehodnocení je důležitou dovedností, která podpoří sebevědomí dětí. V dnešním článku naleznete tipy, jak znázorňovat sebehodnocení u dětí předškolního věku. Tipy využijí i vychovatelé školních družin pro odpolední aktivity, ale i pedagogové prvních a druhých ročníků základních škol.
Spolupráce mateřské a základní školy
V dnešním článku se dozvíte, proč je spolupráce mateřské a základní školy důležitá. Také se můžete inspirovat praktickými tipy, jak tuto spolupráci navázat a pokračovat v ní.
Tematické aktivity: Masopustní veselí
Masopustní příběh pro mateřské školky, který děti seznámí s tím, co je to masopust. Na příběh navazují další činnosti, které můžete s dětmi zařadit do vašeho plánu činností.
Emoce II. díl: Kdo má zodpovědnost za naše emoce a co to je emoční inteligence?
Z předchozího textu víme, jak nám emoce dokážou vypnout rozum, i to, že je potřeba se k situacím, které byly emocí plné, vracet. Učíme se praktikovat „ano emoci, ne chování“. Dříve se říkalo, že člověk je rozumný tvor s emocemi. Dnes se hovoří o tom, že je emocionální tvor s rozumem. Vnímáte ten rozdíl? A děti a teens, se kterými ve školkách a školách pracujeme, jsou emocí plné. Pokračujeme v základech, bez kterých se v praxi neobejdeme.
Tematické aktivity: Mezinárodní den mateřského jazyka
Den 21. 2. je Mezinárodním dnem mateřského jazyka. Inspirujte se v dnešním článku aktivitami zaměřenými na mateřský jazyk. Aktivity jsou vhodné pro předškoláky, ale většinu z nich zvládnou i děti čtyřleté.
Emoce I. díl: Co to jsou emoce a jak s nimi nakládat?
Máme za sebou komunikaci. Komunikaci s rodiči, jejíž pravidla můžeme přenášet i do komunikace s dětmi, kolegy, spolupracovnicemi, partnery.